פרופ’ יורם לס ממשיך להתעקש: ”קורונה היא מגפה עם יחסי ציבור”

פרופ' יורס לס לא מתחרט על האמירה שלא צריך לסגור מדינה שלמה בגלל נגיף: "בכל מדינה הרבה יותר אנשים מתים משפעת רגילה לעומת אלה שמתים מקורונה" • ''שפעת החזירים ב-2009. זה נגיף שהגיע לעולם ממקסיקו ועד היום אין נגדו חיסון, אבל מה? באותה תקופה לא היה פייסבוק"
חרדים 10
כ"ד אדר התש"פ / 20.03.2020 11:59

פרופ’ יורם לס ממשיך להציג עמדות חריגות על מגפת הקורונה, לאחר שטען כי לא צריך לסגור מדינה שלמה בגלל נגיף.

הוא גם לא מתחרט על אמירתו ולפיה עדיף “להקריב” את הקשישים לטובת המשך חיים נורמליים.

לס, שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד הבריאות, אמר בשיחה עם עיתון ‘גלובס’: ”באיטליה בעונת השפעת מתים בכל שנה 17 אלף איטלקים, ובישראל מתו משפעת בשנה האחרונה רק 126″.

לדבריו, “איטליה ידועה בתחלואה עצומה בדרכי הנשימה, פי שלושה מבכל מדינות אירופה. בארה”ב מתים משפעת רגילה בעונת השפעת כ-40 אלף איש, ומקורונה נפטרו עד היום 40-50 אנשים, רובם בבית אבות במקום שנקרא קירקלנד במדינת וושינגטון.

”בכל מדינה ומדינה, צריך להשוות בין מספר האנשים שמתים עכשיו מהקורונה לבין מספר האנשים שמתים משפעת עונתית רגילה, שלא מעניינת אף אחד. בכל מדינה ומדינה הרבה יותר אנשים מתים משפעת רגילה לעומת אלה שמתים מקורונה”.

לס לא נבהל ממספרי התמותה מהנגיף: ”בסין הגדולה, בכל מחוז חוביי, שמונה מיליון איש, מתו 3,000 איש. בכל מדינה שאני מסתכל עליה, המספרים הם די נמוכים”.

הפרופ’ מזכיר: ”שפעת החזירים ב-2009. זה נגיף שהגיע לעולם ממקסיקו ועד היום אין נגדו חיסון, אבל מה? באותה תקופה לא היה פייסבוק. אולי היה, אבל ממש בחיתולים. הקורונה לעומת זאת היא מגפה עם יחסי ציבור”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דעה מעניינת
    20/03/2020 15:30
    רבויניק
  1. זה מסוג הדברים שטענתי כשהתחילה המגיפה כיום גם אני סגור עם משפחתי בבית ולחץ הדם שלי גבוה רק מהלחץ.
    אני מאמין שיש עוד סיבה לכל זה אבל זה כבר נכנס לעולם הקונפירציות ואני לא רוצה להכנס לעולם זה.

  2. הוא צודק!
    21/03/2020 23:02
    חיים
  3. אל תהיו תמימים.
    אולי לתקשורת יש סיבה מוסתרת לגרום פאניקה?
    אם היו רושמים נתונים און ליין על שפעת החזירים ג”כ היה נראה מפחיד..
    מצווה להישמר מפחדים ומחרדות
    (ובכל זאת לא להפר הנחיות) .

  4. זה התחיל עם טעות
    21/04/2020 18:30
    Michael Graf
  5. קשה במעבדות של ווהן בסין והמדייה והפוליטיקאים עלו על העגלה וממשיכים את הסיפור בצורה שקרית ופרועה. הצטרפו למקהלת הפרנויה גם תעשיית התרופות שמצפה לעשות כאן מיליארדים מחיסון לכשימצא… רבותי נא לצאת מהשיגעון….90% מהציבור לגמרי לגמרי לא בסיכון …רב ההידבקויות הן בתוך הבתים !! ובתחבורה ציבורית …צאו החוצה לאוויר ולשמש… !!! המגיפה מסוכנת לזקנים ולחולים כל השאר קשקוש, הפחדה מגמתית, שקרית ומיותרת ….יום טוב ובשורות טובות

  6. זה התחיל עם טעות
    21/04/2020 18:30
    מיכאל
  7. קשה במעבדות של ווהן בסין והמדייה והפוליטיקאים עלו על העגלה וממשיכים את הסיפור בצורה שקרית ופרועה. הצטרפו למקהלת הפרנויה גם תעשיית התרופות שמצפה לעשות כאן מיליארדים מחיסון לכשימצא… רבותי נא לצאת מהשיגעון….90% מהציבור לגמרי לגמרי לא בסיכון …רב ההידבקויות הן בתוך הבתים !! ובתחבורה ציבורית …צאו החוצה לאוויר ולשמש… !!! המגיפה מסוכנת לזקנים ולחולים כל השאר קשקוש, הפחדה מגמתית, שקרית ומיותרת ….יום טוב ובשורות טובות

  8. תגובפרופסור לסה
    23/04/2020 23:41
    שמחה
  9. אדם לא שפוי סך הכול רוצה פירסום כי הוא נישכח אדם זקן סנחלי ומיותר .די שילך הביתה וישתוק מצד אחד עוטה מסכה מצד שני הוא גורם נזק
    שילךמלביתו הוא לא מעניין