אלה דרישות כחול לבן שמעכבות את הקמת הקואליציה תוך יומיים

בליכוד מוכנים לקבל את דרישת כחול לבן להטיל וטו בנושאים משפטיים, אך מתנגדים להעברת תיק המשפטים לידי מפלגתו של גנץ • בכירים בכחול לבן: אם נתניהו יסכים לכהן כשנה אחת ברוטציה, אפשר לסגור קואליציה בתוך יומיים
אריה ריבקינד
כ"א אדר התש"פ / 17.03.2020 11:36

במסגרת שיחות המשא ומתן בין הצדדים להקמת ממשלת אחדות – כחול לבן דורשת מהליכוד את תיק המשפטים.

בכאן רשת ב’ דווח, כי הדרישה של כחול לבן מגיעה כמהלך משלים לתנאי נוסף שהציבו: ‘זכות וטו בענייני משפט’. לפי דרישה זו, על כל החלטה שנוגעת למערכת המשפטית, תהיה לכחול לבן זכות וטו.

בליכוד מוכנים לקבל את דרישת ‘זכות הווטו’, אך מתנגדים להעברת תיק המשפטים לידי כחול לבן.

ויכוח נוסף בין שתי המפלגות נוגע לרוטציה בראשות הממשלה: בכירים בכחול לבן אומרים כי “אם נתניהו יסכים להסתפק בשנה אחת, אפשר לסגור קואליציה בתוך יומיים”.

בשלב זה בליכוד עומדים על דרישתם לקבל שנתיים ראשונות עבור נתניהו.

השר זאב אלקין אמר לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’, כי יש משא ומתן “אך קשה לנהל אותו בצורה כנה, כשבמקביל הצד השני מנסה לקדם הליכים חד צדדים בכנסת ולקדם חוקים נגד ראש הממשלה ולהגביל באופן אנטי דמוקרטי את היכולת שלו להיות ראש ממשלה”.

בניגוד לכמה דיווחים אמש, נראה כי אין התקדמות במגעים וספק אם צוותי המשא ומתן של המפלגות ייפגשו היום שוב.

לאחר שפגישת הצוותים אתמול לא הניבה התקדמות, החליטו בכחול לבן להמשיך בקידום הצעות החקיקה נגד נתניהו.

לפי הדיווח ברשת ב’, אחת מהמטרות העיקריות של כחול לבן היא להוכיח לחברי המפלגה יועז הנדל וצביקה האוזר, שקיים מאמץ כן ואמיתי להרכבת ממשלה רחבה. זאת כדי שאם ייכשלו המגעים עם הליכוד, ניתן יהיה להציג ממשלת מיעוט בתמיכת מהללי הטרור מהרשימה המשותפת כמוצא אחרון, ולקבל את תמיכת שני הח”כים המתנגדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות