יולי אדלשטיין לא מעלה להצבעה את בחירת היו”ר: בלי מחטפים

ח"כ יולי אדלשטיין: "מהלכים פוליטיים חפוזים כמו בחירת יו"ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת תסתום את הגולל על ממשלת אחדות שאותה העם רוצה" • יאיר לפיד: "זה לא חוקי, זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא 'ממלכתי'. היום הוא גמר להיות כזה"
אריה ריבקינד
י"ט אדר התש"פ / 15.03.2020 19:01

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין קרא הערב (ראשון) להקים ממשלת אחדות רחבה והגיב על יוזמת ‘כחול לבן” להדיחו מהתפקיד ולמנות במקומו את ח”כ מאיר כהן מ’יש עתיד’.

“צו השעה עבור מדינת ישראל היא ממשלת אחדות רחבה. הצורך בממשלה כזו איננו רק בגלל משבר הקורונה. הוא נולד עוד הרבה לפני התפרצות הנגיף. פעלתי להקמת ממשלה כזו לאחר מערכת הבחירות הראשונה וגם השניה”.

אדלשטיין הזכיר: ”ישבתי עם נציגי המפלגות בלשכתי והיינו על סף סיכום. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים”.

לדבריו, ”מהלכים פוליטיים חפוזים, כמו בחירת יו”ר כנסת קבוע והעברת חקיקה שנויה במחלוקת, מטרתם לסתום את הגולל על האפשרות לאחדות שאותה העם רוצה”.

יו”ר הכנסת הוסיף: ”הזמן לפוליטיקה קטנה נגמר. לא אתן יד למהלך שובר מוסכמות, שמטרתו לאפשר ביצוע מחטפים בבית המחוקקים”.

ח”כ יאיר לפיד מכחול לבן תקף את יולי אדלשטיין בשל החלטתו למנוע הצבעה מחר על זהות יו”ר הכנסת ה-23.

“אם אחרי שבאישון לילה אוחנה ביטל את המשפט של ביבי היה צריך עוד הוכחה שהליכוד השתגע, הגיעה הודעתו של יולי אדלשטיין שמונע באמצעים לא חוקיים את החלפתו.

“הודעתו המבישה של אדלשטיין לא תעמוד במבחן משפטי, לא במבחן הציבור וגם לא במבחן ההגינות. זהו ניצול מחפיר של מעמדו. יולי לא יוכל יותר לעולם לטעון שהוא ‘ממלכתי’. היום הוא גמר להיות כזה.

“כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה”.

ח”כ אימן עודה אמר: “המהלך האחרון של אדלשטיין כיו״ר הכנסת הוא לנסות לעצור את הכינוס של רוב אזרחי להחלפתו”.

בעקבות המהלך של אדלשטיין, יו”ר סיעת כחול לבן ח”כ אבי ניסנקורן פנה ליועמ”ש הכנסת איל ינון ודרש ממנו לבחון האם יו”ר הכנסת יכול למנוע הצבעה מחר על בחירת יו”ר הכנסת ה-23.

עם זאת, אדלשטיין אמר בשיחות סגורות: “תקנון הכנסת מגבה אותי. שבועיים שלושה הם זמן סביר לראות אם המצב יתבהר”.

השר זאב אלקין אמר בקול חי: “אין שום פרשנות אחרת לחוק. יו”ר הכנסת נבחר רק אחרי הרכבת ממשלה חדשה. גנץ צריך קודם להרכיב ממשלה, להציג אותה לנשיא, ורק אחר כך לקיים בחירות ליו”ר הכנסת”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות