הגר”ש גלאי: אין לחשוש מהקורונה, להישמע להוראות, בלי לשון הרע

הגר"ש גלאי אמר היום: "חייבים להישמע להוראות המתפרסמות" • הדגיש: נגעי הצרעת שהצריכו בידוד החולה באו בשל דיבור לשון הרע - "צריך להתחזק בנושא, להפסיק לדבר לשון הרע, להקפיד על בין אדם לחברו"
י"ח אדר התש"פ / 14.03.2020 20:12

הבוקר (שבת) כמידי שבת, הגיע הגה”צ רבי שמעון גלאי לבקר אצל אחיו, הרב יעקב גלאי, בביתו בבני ברק.

בני הבית מיהרו לשאול אותו על נגיף הקורונה, המדאיג את כולם. הגר”ש חייך, עשה תנועת ביטול בידו – ואמר: “אין ממה לפחד”.

הוא הוסיף”:  “חייבים להישמע להוראות המתפרסמות”. אחר כך אמר כי נגעי הצרעת שהצריכו בידוד החולה באו בשל דיבור לשון הרע. “צריך להתחזק בנושא, להפסיק לדבר לשון הרע, להקפיד על בין אדם לחברו”.

בני משפחתו של הגר”ש מספרים כי הוא ידוע בכך שמאז גיל קטן מאד מעולם לא יצא מפיו דבר לשון הרע – “זה הנושא שעליו הוא הקפיד מאד כל חייו”.

אביו, הגאון רבי שלום גלאי זצ”ל היה תלמידו של בעל ‘החפץ חיים’ זיע”א ואף אכל על שולחנו ‘ימים’, כשהחפץ חיים נוהג בו ביחס חם במיוחד. זה החל כשאמו, הרבנית דבורה ע”ה, הביאה אותו ברכבת מרחק כמה שעות מהעיירה וולקוביסט בה התגוררו, בדרכם לראדין.

כשהגיעו, נקשה על דלת ביתו של מרן החפץ חיים והתחננה: “בני שלום בחור ביישן, אם לא יאכל אצלכם ירעב ימים ארוכים”. אשת החפץ חיים לקחה על עצמה לדאוג לבחור.

השהייה לצד החפץ חיים עיצבה את אישיותו של הרב שלום גלאי, לא רק בנושא לימוד התורה אלא גם בנושא ההקפדה היתרה בנושא הדיבור ונושא לשון הרע – מה שהשפיע רבות גם על בניו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות