ב’חיידרים’ ילמדו כמו ילדי שלוחי חב”ד? ת”תים כבר רכשו את התוכנה

בתי הספר נסגרו? לתלמידי מוסדות חב"ד כבר יש פתרון: בית הספר המקוון 'אור מנחם', הפועל בימי שגרה בקרב ילדי שלוחים חב"ד - פותח את שעריו ומציע את עזרתו בהפעלת כיתות וירטואליות, בדיוק באותה מתכונת • גם תלמודי תורה חסידיים וליטאיים כבר מביעים עניין
יוני גרין
י"ז אדר התש"פ / 12.03.2020 23:46

במטרה למנוע את התפשטות נגיף ה’קורונה’ בישראל הודיע הערב (חמישי)  ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת כל בתי הספר בישראל עד להודעה חדשה – והחל ממחר יישארו בביתם רבבות תלמידים.

אבל מסתבר שלתלמידי מוסדות חב”ד, ולמוסדות חרדיים אחרים שיעתיקו את המודל  – יש פתרון.

בית הספר המקוון ‘אור מנחם’, בו לומדים בימי שגרה ילדי שלוחי חב”ד במדינות חבר העמים, מיסודם של ‘אור אבנר’ ו’קרן מרומים’, פותח את שעריו ומציע את עזרתו וניסיונו הרב בהפעלת כיתות וירטואליות, כך שמתכונת הלימודים לא תפגע.

בהנלת בית הספר המקוון אמרו הערב לאתר חב”ד-COL: “המסגרת שלנו מאפשרת לשמור על מבנה בתי הספר, המורים והתלמידים כימי שגרה, רק בכיתה וירטואלית”.

מדובר למעשה בפתיחה מחודשת של הכיתה כולה עם אותו המורה, רק כעת באמצעות בית הספר המקוון – לו ניסיון רב שנים בתחום.

שורה של מוסדות כבר הצטרפו ונרשמו וימשיכו את הלימודים כסדרם באמצעות המודל הזה של בית הספר.

גם תלמודי תורה שאינם משתייכים לחב”ד כבר החלו לגלות התעניינות במודל המיוחד של לימוד מרחוק.

כתב חרדים 10 מדווח, כי תלמוד תורה ‘יחי ראובן’ בעיר החרדית ביתר עלית, כבר אימץ את המודל הלימודי, והנהלת התלמוד תורה כבר רכשה את התוכנה.

במכתב ששיגרה היום הנהלת התלמוד תורה להורי התלמידים, תחת הכותרת “היערכות הת”ת ללימוד מרחוק לאור צו השבתת בתי הספר” –  נאמר:

“הנהלת הת”ת  החליטה שאף שצו השעה שהלימודים בכיתות א-ח לא יתקיימו בתוך מבנה הת”ת – הלימודים חייבים להתקיים. לשם כך, הנהלת הת”ת מיהרה לרכוש את צוכנת ‘כיתה ורטואלית’ של ארגון אור אבנר (אותה תוכנה המשמשת את ילדי שלוחי חב”ד בכל העולם ומספקת להם לימוד כיתתי ותחושה אמיתית של כיתה), ובתוכנה זו המלמדים יעבירו בעזרת ה’ את השיעורים הרגילים, כפי שיתאפשר, לכלל תלמידי הכיתות”.

הנהלת הת”ת מוסיפה ומפרטת להורים: “בכיתה הוירטואלית, התלמידים רואים ושומעים הן את המחנך והן את חבריהם לכיתה על כבי המסך, ויכולים להצביע, לשאול, ולענות כמו בכיתה רגילה”.

גורמים חינוכיים עמם שוחח חרדים 10 מעריכים, כי במידה ומצב החירום יצמשך חודשים ארוכים, לא מן הנמנע שחוגים נוספים – שעד כה נמנעו משימוש במחשב, יאמצו את המודל, כדי למנוע את ביטול הלימודים, לזמן כה ממושך.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לימוד
    12/03/2020 23:57
    בני צוובנר
  1. ברוך השם