נתניהו הזמין את גנץ ועדכן את הנשיא‎: כחול לבן תשלוף תרגיל?

ראש הממשלה פנה ליו"ר כחול לבן והזמין אותו לפגישה בניסיון להקים "ממשלת חירום לאומית" • כחול לבן: "נדון בהקמת ממשלה חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית" • גנץ ידרוש לשלב בממשלת החירום גם את תומכי הטרור • סמוטריץ': תפסיק את הפוליטיקה הקטנה
אריה ריבקינד
י"ז אדר התש"פ / 12.03.2020 22:53

ראש הממשלה בנימין  נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועדכן אותו כי הזמין את יו״ר כחול לבן, ח״כ בני גנץ, להיפגש עוד הערב במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מיד.

ריבלין אמר לנתניהו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי.

ריבלין הדגיש: “ביתי פתוח בפניכם. עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו”.

גנץ הודיע כי הוא מסכים להיכנס למשא ומתן להקמת ממשלת חירום, כזו שתכלול את סיעות הכנסת: “כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל”.

גנץ מסר את ההודעה לאחר שארבעת ראשי ‘כחול לבן’ התכנסו הערב במטה המפלגה בתל אביב על מנת לדון בשאלת ההצטרפות לממשלת חירום.

גנץ שוחח גם עם ליברמן, פרץ והורביץ והעביר מסר גם למשותפת לפני שפרסם את ההודעה. גורמים בליכוד הגיבו: “תומכי מחבלים לא יהיו בממשלה. שגנץ לא יעשה תכסיסים”.

עם זאת, נראה שגנץ ידרוש בכל זאת לצרף לממשלה גם את הרשימה המשותפת. גנץ מעריך שנתניהו יסרב לשלב ח”כים תומכי טרור בקואליציה, חרף משבר הקורונה, ובכך יצליח להביך אותו ולהוכיח שראש הממשלה לא באמת רוצה ממשלה רחבה שתפעל למיגור המגיפה.

שרת התרבות מירי רגב קראה ליו”ר כחול לבן להיכנס לממשלה בלי להתעקש על המשותפת: ״גנץ, גלה מנהיגות ואחריות לאומית ותיכנס לממשלת חירום לאומית, ללא תומכי הטרור, כי זהו צו השעה.

”מנהיגות נבחנת בדיוק בשעות אלו, זו מלחמה אמיתית על שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל. תהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, בלי שטיקים ובלי משחקים. אומה שלמה מייחלת לממשלה יציבה שתהא נכונה לאתגרים שלפנינו״.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ אמר: ”‏גם הערב צריך לומר בצורה ברורה ובלי להתבלבל: חברי הרשימה המשותפת היו ונשארו תומכי טרור ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ומזדהים עם הגרועים שבאויביה, ואין להם שום מקום בשום ממשלה. ‎גנץ זה לא זמן ל’תרגילים’. אם נשארה בך טיפת אחריות תפסיק עם הציניות והפוליטיקה הקטנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממילא אין סיכוי שהערבים יסכימו להצטרף, ביבי חייב לומר שהוא מסכים
    12/03/2020 23:11
    יהודי
  1. ממילא אין סיכוי שהערבים יסכימו להצטרף, ביבי חייב לומר שהוא מסכים