לא רק ממשלת מיעוט: האם האוזר והנדל יתמכו בהחלפת אדלשטיין?

חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר משמיעים בשיחות סגורות הסתייגות מהחלפת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומינוי ח"כ מאיר כהן לתפקיד, בשל היותו איש ׳יש עתיד׳ • ומדוע עמיר פרץ לא מתעמת עם אורלי לוי?
אריה ריבקינד
ט"ז אדר התש"פ / 11.03.2020 22:59

האם גוש השמאל יצליח להחליף בשבוע את יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין?

לפי הפרשן ירון דקל, “גנץ הגיע לשלב הקריטי שהסוסים החלו לברוח לו מהאורווה. הוא צריך לבחור בין אופציה גרועה לגרועה יותר: הראשונה ממשלת אחדות, והשנייה בחירות נוספות. המאמץ כרגע בכחול לבן הוא להחליף את יו”ר הכנסת, בתקווה שהמהלך ייצור אפקט פסיכולוגי על גוש הימין”.

זו גם הסיבה מדוע נציגי כחול לבן ממשיכים בפגישות להקמת ממשלה צרה, למרות שההיתכנות שלה שבקה אתמול חיים לאחר ההודעה הדרמטית של ח”כ אורלי לוי, שכן המטרה של המפלגה כעת  היא לקבל את המנדט להרכבת ממשלה ולפחות להשתלט על הכנסת באמצעות החלפת היו״ר”.

אלא שלפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, גם מהלך זה עשוי להיתקל במכשול: חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האוזר משמיעים בשיחות סגורות הסתייגות לא רק ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי הטרור מהרשימה המשותפת ובל”ד, אלא גם מהחלפת יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ומינוי ח”כ מאיר כהן לתפקיד, בשל היותו איש ׳יש עתיד׳.

החשש של השניים הוא מהכוח הרב שניתן ליו”ר, ומחוסר היכולת להחליפו בשל הצורך ברוב מיוחד של 90 ח”כים.

עם זאת, השניים עדיין לא קיבלו החלטה סופית בנושא.

בתוך כך, בעקבות הודעה של אורלי לוי-אבקסיס שלא תתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת תומכי הטרור, יו”ר העבודה עמיר פרץ שוחח איתה במהלך הלילה כדי להבטיח שתמליץ על גנץ לראשות הממשלה.

פרץ בוחר בשלב הזה לא לבקר אותה, כדי לבחון אם ניתן להציל ממנה המלצה על גנץ, בחירת יו”ר כנסת מטעם גוש השמאל – ותמיכה בחוק נגד נתניהו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות