טעה בכתובת? ליברמן שלח מכתב עם דרישות קואליציוניות גם לליכוד

איש החידה שעומד בראשות מפלגת 'ישראל ביתינו' לא מפסיק להפתיע • ח"כ פורר שלח מכתב ובו דרישות קואליציוניות למפלגת הליכוד על מנת לגבש קואליציה • לוין: אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, ונשלחה אלי בטעות
קובי פינדרוס
י"ד אדר התש"פ / 10.03.2020 20:32

מה רוצה אביגדור ליברמן? השר יריב לוין שלח הערב (שלישי) מכתב ליו”ר סיעת ישראל ביתנו ח”כ עודד פורר, בתגובה לרשימת הדרישות שהועברה על ידי מפלגתו לליכוד לשם הקמת קואליציה.

לוין תהה בציניות האם התכוון ליברמן למען את מכתבו אליו או שמא למפלגה אחרת: “קיבלתי בהפתעה את מכתבך שבנידון, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה. אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות”.

הוא הוסיף: “ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו״ר מפלגתך ח״כ אביגדור ליברמן, לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו״ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בשעה שיו”ר מפלגתך אף הכריז שראש הממשלה נתניהו ‘נדרש לצאת לפנסיה'”.

לוין ביקש הבהרה לגבי עמדתו של איש החידה העומד בראשות מפלגתו של פורר: “אודה בעד הבהרתך כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות של ח״כ אביגדור ליברמן, וכי מפלגתכם מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו”.

בנוסף מבהיר השר כי תנאי בסיסי לשיח בין שתי המפלגות הוא תמיכת ישראל ביתנו בנתניהו בפני הנשיא. “כמו כן, וכפי שידוע לך היטב, על מנת שנוכל לקיים עמכם מו”מ קואליציוני, נדרש כי ראש הממשלה יקבל מנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. לאור זאת וככל שפנייתך שבנידון הינה רצינית עניינית וכנה, ועל מנת שניתן יהיה לנהל מו”מ להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, ח”כ בנימין נתניהו לשם קבלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה”.

מוקדם יותר שיגר ח”כ פורר לשרים יריב לוין וזאב אלקין את רשימת תנאי הסף להצטרפות סיעתו.

פורר ציין כי התנאים, שפורסמו בשבוע שעבר, זהים לחלוטין לתנאים שהציבה ישראל ביתנו במשא ומתן לכנסת ה-21 וה-22.

במכתב הזכיר פורר חמישה תנאים:

1. קביעת רף הכנסה מינימאלית לגימלאים בגובה של 70% משכר המינימום.

2. העברת סמכויות להפעלת תחבורה ציבורית ופתיתת עסקים בשבת מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.

3. העברה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה 20.

4. חוק למתן אפשרות לנישואים אזרחיים.

5. מתן הרשאות לרבני ערים להקים בתי דין לגיור.

התנאים הוצבו לליכוד, דווקא אחרי פגישה שהוגדרה ‘טובה’, בין ראשי מפלגת כחול לבן ליו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

במערכת הפוליטית מתקשים להעריך לאן מכוון ליברמן כשהוא מנהל משא ומתן עם כחול לבן ושולח את דרישותיו גם לליכוד.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תחילת הסוף של ישראל ביתינו, אם ילכו עם המשותפת
    11/03/2020 01:33
    אבי
  1. כשלא מנצחים בקלפי, משתחווים בפני הרשימה הערבית.  אין דרך, אין קווי יסוד. וכי מה?, הרשימה כן מקבלת את קווי היסוד ? או שכעת יעלון מקבל את קווי היסוד של הרשימה. השתגענו ? חברים ומר גנץ, לא על כל דבר אומרים מוסכם, יש לנהל כאן מדינה, ולטובת כך צריך שותפים.
    אתה אומר שלא יכול לראות את ביבי מנהל מדינה, וניגש במקביל לדיונים.
    ואני שואל,
    אתה יכול לראות את חברייך מהרשימה המשותפת חוגגים ותומכים במחלקי סוכריות בזמן שאתה קובר את חייליך , אחרי מפגע שרצח או דקר את חיילינו או אזרחינו ? אני לא! אתה יכול לראות איך הם שורפים את דגל ישראל ? אני לא ! לא הצבענו לתלמ, שתתמוך במשותפת, גם כך הבטיח יעלון וחברך(כעת!) ליברמן . די עם מפלגת השנאה, גם ליברמן איתך לא מאהבת מרדכי. אני מעריץ את יועז הנדל וצביקה האוזר, וכעת גם אורלי לוי, אנשים עם רגליים על הקרקע, הנאמנים לדרך, ולבוחרים.

  2. שונא את ליברמן
    11/03/2020 02:39
    יוסי עמר
  3. העם לא יסלח לליברמן וגם מפלגת הליכוד לא יסלחו לו …הוא סתם דיבורים סחטן וכול מה שמענין אותו באמת זה הרוסים העולים חדשים מרוסיה …פנסיה מלאה לעולים חדשים מרוסיה בזמן שלנו הישראלים אין כלום .