מופע מדהים: יונתן אוריך חושף סודות בראיון שאסור להחמיץ • צפו

יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה, בראיון נטול כפפות עם יונית לוי בחדשות 12 • מה גילו בסקרי עומק על בני גנץ? מה דעתו על התנהלותה של אילנה דיין? מה עשה את הנזק הגדול לקמפיין של כחול לבן?
חרדים 10
ז' אדר התש"פ / 03.03.2020 19:15

בשעות המאוחרות של הלילה, התייצב יונתן אוריך, יועץ התקשורת של ראש הממשלה, באולפן חדשות 12 וחשף סודות מהקמפיין.

בדיון השתתפו כתבי הערוץ סיון רהב-מאיר, ירון אברהם, עופר חדד ויאיר שרקי, עם האורחים זוהיר בהלול, אלדד יניב וח”כ מיקי זוהר.

יונית לוי: “בבחירות באפריל, אנחנו שוחחנו בערך בשעה הזאת בטלפון, אמרת שגנץ יהיה ציפי שביט ושתית בערך אם אני זוכרת נכון שני שליש בקבוק ערק?

אוריך: שתיתי יותר, אבל גנץ הסתבר שהוא אפילו פחות מציפי שביט.

יונית: הוא הביא 33 מנדטים

אוריך: הסיפור עם כחול לבן, זה לא רק שלא היה להם קמפיין, אני גם לא רואה שם מפלגה. אין שם שום מוצר, בטח לא מוצר שיכול להתמודד מול הליכוד, מפלגה שיש לה דרך ,אידיאולוגיה, מטרות, ערכים – אין שם כלום.

יונית: אבל עשינו סיבוב של שנה, בסוף הגענו לאותה תוצאה, אולי אפילו פחות. 59 לגוש.

אוריך: אני חושב שרוב הסיבות לשינויים האלו זה דווקא ליברמן יותר מכל הגורמים במערכת הפוליטית, אבל אין ספק שהנצחוון הלילה של ראש הממשלה נתניהו הוא נצחון ענק בעיני, שוחחתי איתו, אני חושב שגם בעיניו זה הנצחון הגדול ביותר שלו. כנגד כל הסיכויים! כנגד קמפיין מאד מלוכלך של כחול לבן (המשתתפים בפאנל מוחים) שהשווה את בנימין נתניהו לארדואן, למוסליני, לרודנים, שהעלה גירה בכל פרשת הצוללות עם כל הפייק ניוז שבזה, להאשים את בנימין ננתיהו מי שהקדיש את כל חייו למען בטחון ישראל, להאשים אותו בהאשמות שווא שכבר נבדקו.

יונית: הקמפיין לא דיבר על מה הוא כן עשה או לא עשה בצוק איתן, על מה הוא כן עשה או לא עשה עם נשים אחרות? הדברים האלה לא נעשו? הקלטת סתר של ישראל בכר לא נעשתה?

אוריך: היתה פה חשיפה של הכתב הפוליטי הבכיר שלכם עמית סגל, ואתם מערכת החדשות היחידה למיטב ידיעתי בעולם שמצליחה לתקוף פרסום של הכתב הבכיר של המערכת שלכם

יונית: הפרסום היה מצוין, ואם הייתה פה קלטת של בני גנץ יושב עם רונן צור ומבשל קלטת על נתן אשל היינו משדרים אותה באותה מידה.

אוריך: לא, ראיתי חדשות בעולם, ואני צופה כל לילה כולל ב-CNN בפוקס ועוד, לא הייתה מערכת חדשות בעולם שלוקחת חשיפה מטלטלת של הכתב הבכיר שלה ותוקפת אותו יומיים לאחר מכן,  אני חושב שהמערכת שלכם צריכה לעשות חשבון נפש…

יונית: לא אתה אומר דברים שהם לא אמת, אנחנו לא לקחנו שום סיפור ותקפנו אותו.

אוריך: הפרסום הזה של אילנה דיין ערב בחירות עולה כדי חשד לפלילים מפני שהדברים כפי שנשמעו לי כצופה מן הצד נשמעים כמו האזנת סתר, לא חוקי.

יונית: אתה חושב שהדבר הזה לא ראוי לשידור, עיתונאית?

אוריך: הוא ראוי לשידור עיתונאי, חד משמעית. הוא עולה כדי חשד לפליללים מפני שההקלטה שפורסמה כאן באולפן היא הקלטה פלילית שהיא האזנת סתר

שרקי: רגע יונתן, מה אתה חושב על התוכן? שראש הממשלה מתכנן יחד עם הרב חבורה הזה.

אוריך: אני חושב שהתוכן המרכזי כאן הוא העובדה שהיועץ האסטרטגי הבכיר של בני גנץ, שזה ישראל בכר, שהקים ויצר את המוצר הזה שנקרא כחול לבן, שיכול להיות מוצר מסחרי לא רע אבל מפלגה הוא לא. כחול לבן היא לא מפלגה אמיתית והדברים שהוא אמר, שבני גנץ הוא סכנה למדינת ישראל והוא לא מסוגל לתקוף באיראן והוא לא מסוגל לקבל החלטות הם דברים שראויים לשידור וראוי לעסוק בתוכן הדברים ולא במי הקליט ומי עשה.

יונית: למה זה סותר?

אוריך: ראש הממשלה לא ארגן את ההקלטה הזו, גם השיחה שראש הממשלה עשה נעשתה הרבה אחרי ההקלטה הזו אבל ההקלטה שהביאה פה אילנה דיין היא האזנת סתר פלילית וזה שאילנה דיין שידרה אותה היא סוגיה משפטית שתגיע לבית משפט.

יונית: אילנה דיין היא פרופסור למשפטים נדמה לי שהיא יודעת.

אוריך: אז אשמח שאילנה דיין תסביר איך היא שידרה הקלטה כזו.

יונית: היו יותר אנשים בחדר.

אוריך: לא היו.

יונית: מה עשה נזק יותר גדול לקמפיין של כחול לבן?

אוריך: אין להם מפלגה ואין להם קמפיין. מה עשה להם את הנזק? שאין להם מפלגה.

יונית: לא. הגמגומים? הסיפור של בכר? הדברים האישיים של גנץ? מה מכל הדברים האלו שאתם עשיתם גרם להפסד?

אוריך: בואו אספר לכם סוד מקצועי. אנחנו עשינו סקרי עומק, קבוצות מיקוד, ואנחנו עשינו את הדברים האלה – אנחנו יודעים לעשות קמפיין בניגוד לאחרים. כשבדקנו מה הציבור חושב על בני גנץ, התשובה מספר אחת הייתה היא NONE כלום.

אלדד יניב: הפסדתם לו פעמיים. בפעם השניה נתניהו אמר עשיתי טעות בקמפיין אני לוקח את כל האחריות, הוא בעצם אמר שטעה כששמע לך ולטופז שהפך את עצמו לחיית פייסבוק וחיית רשתות במקום להסתובב בשטח. הוא תיקן את זה. כלומר כל מה שאתה אומר, עשיתם מחקר לא עשיתם מחקר, התמודדתם 3 פעמים ולא הצלחתם, כעת הצלחתם.

אוריך: לא, ניצחנו גם בפעם הראשונה, לא הרכבנו, כעת אנחנו הולכים להרכיב, יש מגעים גם ברגעים אלו.

אלדד: עם מי?

אוריך: נקח עריקים מהצד השני.

אוריך: דיברנו על בני גנץ ועל יכולת קבלת ההחלטות שלו, זה לא בא לידי ביטוי במשא ומתן הקואליציוני. כשבנימין ננתיהו הסכים לכהןכמה חודשים, בעצם לעזוב את משרד ראש הממשלה עכשיו, ובני גנץ מסתכל לו בעיניים ואומר, אני אחשוב על זה, אולי כן, אולי לא, אם זה היה נחתם נתניהו היה מקיים. הוא לא מסוגל לקבל החלטות, לנהל קמפיין, ואני אומר לך שימיו כפוליטיקאי, בעיני, ספורים.

אלדד: אתה אומר שנתניהו היה מוכן לכהן חודשיים ולהעביר את ראשות הממשלה לגנץ? זה לא היה תרגיל?

אוריך: זה לא היה תרגיל. הסכמנו לכך כדי למנוע בחירות שלישיות. מי שלא הסכים היה בני גנץ, כי הוא לא מסוגל לקבל החלטות. אז הוא חזר ל’קוקפיט’ ושאל את גבי וגבי שאל את בוגי, ובוגי שאל את יאיר, ויאיר אמר לבני, ובני אמר לגבי, ובני שאל את רונן… אף אחד לא קיבל שם שום החלטה. הוא לא מנהיג ולא מסוגל לקבל החלטות, לא בטלפון האדום ולא באייפון שלו ולא בשום מקום אחר. והאיש הזה צריך כנראה, לדעתי, לעזוב את החיים הפוליטיים.

בהמשך הם דנים על קלטות שפורסמו על חייו האישיים של בני גנץ, מה פירסם הערוץ אודותיו ומה לא.

יאיר שרקי: אפשר שאלה בנושא קצת אחר? ישב פה רונן צור בתחילת הערב ורמז לחבלה מכוונת בקמפיין כחול-לבן – רמז לישראל בכר.

אוריך: הוא (צור) עשה *** של קמפיין אז הוא מעדיף לפרוק את זה על בכר.

שרקי: חיבלתם בקמפיין של כחול-לבן? היית מתואם עם ישראל בכר?

אוריך: לא חיבלנו בשום דבר, הם עשו עבודה מצוינת גם בלעדינו.

שרקי: היה לך קשר עם ישראל בכר במהלך הקמפיין?

אוריך: לא, בחיים לא דיברתי אתו, אין לי את הטלפון שלו אפילו.

אלדד: איך נודע לכם, בין הפגישה הראשונה לשנייה, שהרב נפגש עם בכר? בעצם נודע לכם, כי אז נכנסתם לתמונה. הפגישה הראשונה של בכר לא הוקלטה.

אוריך: לא, לא נודע לנו. אבל אתה לא הסברת לי האם אתה יודע או ידעת על ענייניו של בני גנץ?

אלדד: בוודאי, כי אתם הפצתם את זה מהקמפיין הראשון.

אוריך: לא, לא, בלי קשר למה שהפצנו או לא הפצנו.

אלדד: מהקמפיין הראשון, שאתם הפצתם את הסיפור…

אוריך: “אלדד יניב הגדול! מאושיות היוטיוב שחושף את מה שקורה מאחורי הקלעים, לא הכרת את הדברים?

ירון אברהם: אם גנץ לא כשיר, דמנטי וסכנה ביטחונית משמעותית לישראל, למה הצעתם לו להיות ראש ממשלה?

אוריך: לצערנו לא קיבלנו מספיק מנדטים להקים ממשלה בלעדיו, הפעם נקים ממשלה בלעדיו.

אברהם: סכנה לישראל! איך הצעתם לו להיות ראש ממשלה? לא עדיף בחירות שלישיות, יהא מחירן אשר יהיה, מאשר להציע לאדם שמסוכן לישראל את ראשות הממשלה? מפתיע.

אוריך: אני בדיעבד בהחלט חושב שהתוצאה הרבה יותר טובה, שטוב שהלכנו לבחירות, טוב שהגענו לתוצאה שהגענו אליה, וטוב שנקים ממשלה בלעדיו.

יונית: תסביר לנו את הפער בין הטון המאוד מפויס של ראש הממשלה הערב, לבין הטון שלך. אולי אתה רוצה להגיד משהו למנדטים שלא הצביעו לגוש הימין?

אוריך: הטון שלי הוא מפויס לחלוטין.

יונית: וואו.

אוריך: הטון שלי הוא מפויס, המנדטים שלא הצביעו לנו הולכים לקבל ממחר בבוקר, להמשיך לקבל ממחר בבוקר, את ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל. אני חושב שכולם יכולים לישון הרבה יותר טוב בלילה כשהוא נמצא עם היד על ההגה וכשהוא מנווט את ענייני המדינה בצורה הבטוחה, האחראית והמושכלת ביותר. זה המסר המפויס שיש לי.

יונית: משפטו של ראש הממשלה מתחיל בעוד שבועיים. אם ראש הממשלה חלילה יורשע בבית המשפט, מה אז?

אוריך: אני לא רואה סיכוי שהוא יורשע בבית משפט.

יונית: למה לא? אלה עבירות מאד חמורות.

אוריך: כי אני מכיר, להבדיל מכל מי שיושב פה, אולי חוץ ממיקי, אני מכיר את התיקים לעומק, הייתי גם רוב הזמן בסביבתו במהלך הזמן שאותם תיקים נידונו. זה פשוט קשקוש.

יונית: זאת אומרת זה הולך למשפט, לפסק דין, לא לחקיקה, לא לניסיון לעצור את זה, לא לניסיון למנוע את זה. זה הולך למשפט?

אוריך: ברור, ברור, זה הולך למשפט מד-הים!

אלדד: מה זה נקרא מדהים?

אוריך: זה הולך לזיכוי חד משמעי.

אלדד: הוא יופיע בבית משפט שלוש פעמים בשבוע?

אוריך: אנחנו הולכים למשפט, ראש הממשלה הולך למשפט שינקה ויחטא ויוציא לאור השמש את כל היחסים האלה שבין פוליטיקאים לבין כלי תקשורת.

אלדד: כלומר, מה שאתה אומר, בניגוד למיקי זוהר, שאין עניין של חוק צרפתי…

אוריך: לא יהיה חוק.

אלדד: אין עניין של חסינות, ראש הממשלה נחוש להתחיל בעוד שבועיים את המשפט, יתייצב, יחשוף את כל האמת? מאה אחוז, זו כותרת חשובה.

אוריך: והוא ינצח בענק.

סיון רהב-מאיר: איך זה עובד? איך מחליטים את מי תוקפים היום, על מה הולכים, מה הסרטון, מה ההקלטה? איך זה עובד, המכונה הזו שקוראים לה בנימין נתניהו – לא יונתן אוריך? מי מנהל את זה? איך זה עבד? אתה כבר שנה רצוף בקמפיין.

אוריך: יש פה ראש ממשלה מצוין שיודע לקבל את ההחלטות בעצמו ויש לו גם צוות מצוין, צוות מרשים של אנשים צעירים.

רהב-מאיר: אבל אתם נגיד אומרים ‘אין ממשלה בלי טיבי’, זה הוא מביא?

אוריך: זה עולה כתוצאה מהמחקרים. תראי, זה לא רק שלגנץ אין ממשלה בלי טיבי. לגנץ אין ממשלה, נקודה. אין לו איך להקים ממשלה ורואים את זה גם הערב.

רהב-מאיר: עורכים סרטון שהוא מגמגם. זה הוא  מעלה או אתה מעלה?

אוריך: אנחנו לא צריכים לערוך את זה, כולם יודעים שהוא לא יכול… הוא עצמו אמר שהוא לא יודע לדבר ולהגיד את הדברים.

שרקי: כל הלילה ישבנו כאן וניתחנו מה היה בדיוק רגע המפנה בקמפיין הליכוד… בתור מי שישב בתוך החדרים, בעיניכם, מה היה רגע המפנה, מתי אתם התחלתם לסגור את הפער?

אוריך: מתי התחיל המומנטום בעצם? לפני שבוע בערך… מתי זה התחיל בדיוק…

מיקי זוהר: אני חושב שאני יודע בדיוק את הנקודה.

אוריך: תן.

זוהר: אני חושב מהרגע שהסתבר שבני גנץ מעורב כנראה בפרשת הממד החמישי ושיש חקירה…

יונית: הוא לא מעורב בפרשה.

זוהר: אני אומר לך שהוא מעורב ואנשים יראו את זה. ראו שהוא ישב עם אלשיך, ראו ש… הציבור בבית הבין שבני גנץ זה לא מה שהם חשבו. כל המעטפת שהם ניסו לעטוף אותו ולהפוך אותו למיסטר קלין ולאיזה בן אדם שהוא מתאים להנהגת המדינה. התבררו היכולות ההנהגתיות שלו שהן שואפות לאפס, התבררה היכולת הרטורית שלו שהיא שואפת לאפס. התבררה גם ההתנהלות שלו באספקטים העסקיים, שהיא שואפת לאפס. ואנחנו לא עשינו את זה. הוא עשה את זה יפה מאד בזכות עצמו.

עופר חדד: אחת הטענות נגד הקמפיין הקודם,  עזוב רגע מול כחול-לבן לא מול כחול-לבן, זה שהייתם דיגיטליים מדי. שהיה מלא סרטוני פייסבוק, שנתניהו באמת למד את השפה מדהים ולא באופן מפתיע. יכול להיות שקיבלתם את החיזוק מאריה דרעי, האיש שמחובר לשטח המסורתי, שיש לו מטה מאד מאד חזק, נתנה לכם הכפלת כוח מאד משמעותית בתזמון הזה?

אוריך: הייתה גם עבודה מאד טובה של השר ישראל כ”ץ והשרה מירי רגב – ומיקי זוהר ואחרים. השקענו הרבה יותר בשטח ובפעילות שטח בכנסים וכינוסים הפעם. זה לא בא על חשבון הפעילות הדיגיטלית שלנו, שהייתה ועודנה ברמה הגבוהה ביותר בישראל וברמות הגבוהות ביותר בעולם. השילוב של שני הדברים ביחד הביא לניצחון.

יאיר שרקי: הפרחים לגדעון סער, על זה שהזכיר לכם את השטח?

אוריך: זה נכון, זה לא רע. גם ראש הממשלה אמר בעצמו שהפריימריז העירו את השטח הליכודי. ואני גם חייב לציין שמיקי המליץ לראש הממשלה ללכת לפריימריז לראשות הליכוד על מנת להעיר את השטח הליכודי ולהדליק את השטח, ואני חושב שזו הייתה החלטה נכונה.

יונית: מיקי, תגיד, האם יש משהו בתוך כל הקמפיין הזה שאתה חושב שהיה צריך לעשות אחרת?

מיקי זוהר: אני חושב שכל הדברים הרעים שקרו בקמפיין הזה לא היו תלויים בנו.

יונית: שום דבר?

מיקי זוהר: למשל נתן אשל. זה לא היה תלוי בנו. האיש לקח יוזמה ליצור קשר עם גורמים מסוימים, דיבר שם לא לעניין.

אוריך: אתה יודע מי הקליט אותו אולי?

זוהר: שאלה טובה.

אוריך: מעניין, שאלה טובה. זה קשור למי ש… להקלטה אחרת שפורסמה יום אחרי זה?

יונית: השאלה היא מה הרגשת אתה שירד נמוך מדי?

מי קי זוהר: בואי נעשה ניתוח פשוט לקמפיין הזה. דיברנו על שטח, עשינו אותו מעולה. דיברנו על מסרים למה צריך להצביע לנתניהו, לא למה לא להצביע להם, זה הלך מעולה. כשדיברנו על קמפיין חיובי, דרך אגב, תיכננו בעיקר לדבר למה צריך להצביע לנתניהו, פחות לדבר למה לא להצביע להם, ועשינו את זה הרבה יותר הפעם וזה הלך מעולה. אני חושב שהערנו את השטח, במיוחד עם המטה שטח שישראל כ”ץ הקים יחד עם מירי רגב, כשמירי עשתה את כל הכנסים והאירועים, וגם השטח בסופו של דבר ביום הבחירות ידע להביא מצביעים שלא באו להצביע בפעם הקודמת.

יונית: בסוף נתן אשל אומר, רק קמפיין שנאה, זה מה שעובד.

מיקי זוהר: עם כל הכבוד לנתן אשל, ואין לי הרבה כבוד אליו, הנה, אני אומר לך את האמת, אני לא משקר. אני לא מקורב אליו, אני בקושי בקשר איתו. אני לא מעריך את האיש. הנה אני אומר את זה על השולחן. מה שהוא אמר, ומה שאמר גם בעבר, ויכול להיות יגיד גם בעתיד, זה הרבה מאד שטויות שאין להם שום קשר לראש הממשלה. ראש הממשלה לא נותן לו שום הנחיות. ראש הממשלה גם לא מסמיך אותו…

אוריך: סליחה שאני קוטע אותך. אתה חושב שיש קשר בין מי שהקליט את נתן אשל לבין מי שהקליט את ההקלטה שפורסמה פה על ידי אותה כתבת יום למחרת?

אלדד יניב: אתה חושב שיש קשר?

אוריך: “מה פתאום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד הראיונות הטובים של העשור
    03/03/2020 20:12
    אחד שיודע
  1. אוריך מחונן, פוקר פייס מושלם מענין איפה האיש יהיה בעוד עשור