מקלב הרגיז: ‘לא פוסל ישיבה עם ליברמן’ • ליצמן: ‘מי זה ליברמן?’

ח"כ אורי מקלב מדגל התורה הצליח הבוקר (שלישי) להרגיז רבים מהציבור החרדי כאשר הצהיר: "לא פוסל ישיבה עם ישראל ביתנו על בסיס קווי היסוד של הכנסת ה-21" • גפני: "ליברמן חסר אחריות" • איש תקשורת: "מקלב, שאלת את הרבנים? קיבלת מנדט אחר מזה שדרעי, גפני וליצמן?"
אריה ריבקינד
ז' אדר התש"פ / 03.03.2020 15:57

קיבל אישור מגדולי התורה? ח”כ אורי מקלב מדגל התורה הצליח הבוקר (שלישי) להרגיז רבים מהציבור החרדי כאשר הצהיר בתכנית ‘מה בוער’ בגלי צה”ל, כי יהדות התורה מוכנה לשבת יחד עם אביגדור ליברמן – מי שבשנה האחרונה הפיץ מסרים אנטישמיים מחרדים כנגד הציבור החרדי.

בשיחה עם רזי ברקאי ורינו צרור אמר הח”כ החרדי: “לא פוסל ישיבה עם ישראל ביתנו על בסיס קווי היסוד של הכנסת ה-21″.

גם בשיחה עם יניר קוזין ויעקב ברדוגו ב’ברדוגו ויניר’ בערוץ כנסת – אמר מקלב על ליברמן: “במידה והוא יסכים על נקודות היסוד של הכנסת ה-21 – יש על מה לשקול”.

עם זאת, לאחר שספג ביקורת – הוא הסתייג מעט באולפן YNET: “אנו לא נתרפס בפני ליברמן, נעשה הכל כדי להקים ממשלה ללא ליברמן, אך אם הברירה תהיה בחירות נוספות נשקול ישיבה עם ליברמן על בסיס קווי היסוד של הכנסת ה-21”.

איש התקשורת מני גירא תקף: “כבר אמש רץ מקלב להצהיר שהוא מוכן להיפגש מיידית עם ליברמן. וגם הבוקר, ‘מוכנים לשבת עם ליברמן’.

“גפני אמר אתמול ‘ליברמן לא רלוונטי. אני וליצמן נבקש מנתניהו שלא יצורף’. יש לי שאלה למקלב, שאלת את הרבנים? קיבלת מנדט אחר מזה שדרעי, גפני וליצמן? בשם מי אתה מגיש את הלחי השנייה שלנו?”

‏שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אחר הצהרים, בכניסה לישיבת ראשי גוש הימין: “מי זה ליברמן? לא אשב עם יאיר לפיד”. עם זאת הוא סירב להצהיר כי לא יישב עם ליברמן.

חבר הכנסת משה גפני אמר לפני כניסתו לישיבת ראשי בלוק הימין: “אנחנו שמחים מתוצאות הבחירות”. כשנשאל על אפשרות הקמת ממשלה עם מפלגת ישראל ביתנו – ענה: “ליברמן חסר אחריות”.

אמש, בחגיגת הניצחון של יהדות התורה אמר יו”ר ‘דגל’, משה גפני: “אני וידידי השר ליצמן נבקש מחר מראש הממשלה  נתניהו – שבממשלה שתקום בעזרת ה’, איווט ליברמן לא יצורף! אין בו צורך, נתניהו יסתדר בלעדיו, עם ישראל יסתדר בלעדיו. הוא כבר לא רלוונטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות