“קולו של ישראל יישמע בבירור”: שיחת נתניהו והרב שהקליט נחשפת

ביום רביעי שעבר, סמוך לשעה עשר בלילה, שוחח ראש הממשלה עם הרב חוברה - במהלך פגישה שהתקיימה במשרדו של הרב בתל אביב • מה נאמר בשיחה הזו?
אריה ריבקינד
ה' אדר התש"פ / 01.03.2020 20:45

האם נתניהו היה מעורב במגעים שקדמו לפרסום הקלטת של ישראל בכר נגד בני גנץ? לאחר ההקלטה שחשף עמית סגל ביום חמישי האחרון, בה נשמע יועצו הבכיר לשעבר של יו”ר כחול לבן, אומר כי גנץ הוא “אפס מאופס, חלש וסכנה לישראל” –  הערב (ראשון) נחשפה בחדשות 12 הקלטה של שיחה שהגיעה לידי מערכת ‘עובדה’, בה נשמע אותו רב שהקליט את היועץ, משוחח עם ראש הממשלה, לכאורה, בנושא.

השיחה הזו התקיימה ביום רביעי שעבר, סמוך לשעה 22:00.

במשרדו של הרב גיא חבורה במרכז תל אביב יושבים כמה אנשים – בהם הרב עצמו. זה אותו רב שניהל שתי שיחות ממושכות במהלך חודש פברואר עם ישראל בכר. בכר הגיע לשתי הפגישות עם הרב כדי להתייעץ איתו בעניינים אישיים ולא ידע שהרב מקליט את הפגישות.

במהלך אחת מהן בכר אומר לרב שאין לבני גנץ “אומץ לתקוף באירן”, ושמדובר ב” סכנה לעם ישראל”ן.

לפי הדיווח בחדשות 12, יום לפני פרסום הקלטת על ידי עמית סגל, התקיימה שיחה שהשתתפו בה הרב גיא חבורה ואנשים נוספים, ובה הנוכחים מדברים עם ראש הממשלה נתניהו, ועל הפרק, לכאורה, האופן שבו תועבר לפרסום הקלטת השיחה בין הרב לבין בכר.

בשלב מסוים בשיחה, אחד הנוכחים מגיב לדברים שהוא שומע מראש הממשלה ומבטיח לנתניהו שישראל בכר יישמע, בקולו, “בלי טשטוש”. איכות השמע בשיחה לא טובה במיוחד וקולו של ראש הממשלה נשמע אך לא באופן ברור, אבל שומעים בה את הנוכחים פונים לנתניהו ואותו עונה להם.

תחילה הרב עצמו מדבר, ככל הנראה, על ההצדקה לפרסום:

הרב גיא חבורה: “ראש הממשלה, מאי נפקא מינא. מה ההבדל בין מה שמתגלה, שהתקשורת יודעת המון יותר ממנו… ולא עושה עם זה כלום. מה ההבדל למקרה שלנו?”

דובר 2: “זה ברור, אנחנו לא מדברים על טשטוש, לא מדברים על טשטוש”

נתניהו: (קולו נשמע אך הוא אינו ברור בהקלטה)

דובר 2: “לא, לא מדברים על טשטוש של ישראל, ברור שישראל צריך להיות בקולו. אוקיי, ברור”.

המשתתפים בשיחה, כולל הרב, למעשה מבטיחים לראש הממשלה שהם ידאגו שקולו של בכר יישמע בבירור, בלי עיוות קול, בהקלטה שתועבר לפרסום.

השיחה נמשכת דקות ארוכות ובמהלכה הנוכחים אומרים לראש הממשלה שישמחו לקיים “סעודת הודיה” ומדברים גם על תאריך אפשרי; לקראת סוף השיחה – הצדדים מסכמים לשוב ולדבר:

דובר 2: “”טוב תשמע, תשמע, ראש הממשלה, שמענו אותך. תן לי לחזור אליך עוד כמה דקות… זה… זה… בכל מקרה קיבלנו. ראש הממשלה אנחנו נעשה את זה”.

רק אתמול בריאיון של נתניהו לרינה מצליח ב’פגוש את העיתונות’ היא שאלה את ראש הממשלה על העניין וביבי השיב: “ישראל בכר אומר בחדרי חדרים שהוא מבין שהוא עושה משהו לא תקין כשהוא מייצג את בני גנץ”. מצליח שאלה: אגב, אתה דיברת עם הרב הזה? ביבי חד משמעי עונה לה: לא.

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר בתגובה: “אני לא מכיר שיחה כזו”  – וסירב לומר אם ראש הממשלה מכחיש את קיום השיחה. “ככל שקיימת הקלטה של השיחה מדובר בהאזנת סתר”, הוסיף.

עופר ברטל, פרקליטו של ישראל בכר, מסר בתגובה לדברים: “רב שמקליט אדם שמאמין בו, מבצע עבירה דתית, גם מעשה נקלה בין אדם לחברו; מי שעושה שימוש בהקלטה כזאת, ביודעו שהושגה במניפולציה רגשית-אמונית, עושה מעשה בזוי עוד יותר”.

ישראל בכר, כך עו”ד ברטל, “שומר לעצמו את הזכות לנקוט הליכים משפטיים, ככל שהחוק מאפשר לו”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “אף אחד לא הכריח את יועצו הבכיר של גנץ לחשוף את האמת ש’גנץ מפחד לתקוף באיראן ומהווה סכנה לעם ישראל’. כל הקשקושים מסביב הם ניסיון להסיח את הדעת מהסיפור המטלטל הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות