“אין לו יראת שמיים”: המשב”ק של הרב ברלנד נגד יענקי קניבסקי

הרב עמרם נתן בזאנסון, המשב"ק של הרב ברלנד ודיין קהילת 'שובו בנים', נשמע בהקלטה בלעדית המתפרסמת ב'חרדים 10' כשהוא משמיץ באוזני ליצמן ומאיר פרוש את נכדו של מרן הגר"ח קניבסקי: "יענקי לא רואה בעיניים, אין לו יראת שמיים, אין לו אחריות, אין לו כלום, הוא לא רואה בעיניים"
חיים טוויל
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 15:38

במהלך שיחות שניהלו שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש עם מקורביו של הרב אליעזר ברלנד, לפני הבחירות המקומיות שנערכו בירושלים,  ניסו המקורבים לנהל משא ומתן שיוביל למתן לגיטימציה מצד אדמו”רים ורבנים במנהיג ‘שובו בנים’.

לפי התיעוד, אנשיו של מנהיג ‘שובו בנים’ יצאו למעין מכירה פומבית, במהלכה הציעו את קולות בני הקהילה לכל המרבה במחיר – תומכי יוסי דייטש מול תומכי משה ליאון.

בתיעוד המתפרסם לראשונה באתר חרדים 10, נשמע הרב עמרם נתן בזאנסון, המשב”ק של הרב ברלנד ודיין הקהילה של ‘שובו בנים’, מציג לפרוש וליצמן כאילו יענקי קניבסקי, נכדו של מרן הגר”ח קניבסקי, רוצה את תמיכתו של מנהיג ‘שובו בנים’ במשה ליאון.

בסופו של יום, תמך הרב ברלנד בסיבוב הראשון ברשימה עצמאית, שזכתה לכאלף קולות.

בסיבוב השני על ראשות העיר, דרעי שיגר את צביקה כהן, יו”ר סיעת ש”ס בעיר ואת חתנו, מנהל מטה הבחירות, לצילום עם הרב ברלנד – שתמך, בתמורה, במשה ליאון.

וכך נשמעת השיחה:

נתן בזאנסון: “אז עכשיו, הם, הצד השני מוכנים, יענקי לא רואה בעיניים, אין לו יראת שמיים, אין לו אחריות, אין לו כלום, הוא לא רואה בעיניים, הוא…

יעקב ליצמן: איזה יענקי?

בזאנסון: מי שמערבב שמה, נו…

מאיר פרוש: קנייבסקי, יענקי קנייבסקי.

בזאנסון: לא משנה, הם מוכנים עכשיו, הם עכשיו מגיעים לישורת האחרונה, והם יודעים את הכוח…

יענקי קניבסקי עם סבו, מרן . צילום: דוברות יהדות התורה

בהמשך הוא נשמע אומר: “ירדתי, ירדתי, אמרתי: מה הכי, הכי נמוך, אני מבין את הקשיים, אני מבין את המציאות, אני מבין, אני לא מפגר”.

ליצמן: “אתה יודע כמה הרגו אותי שביקרתי אצלו…” [-הרב ברלנד]

יצוין, כי בזאנסון הוא מעצורי פרשת ‘עושק שחור’. הוא חשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לעשות פשע, עושק ובעבירות של הלבנת הון. כי המשטרה טענה בדיון בבית המשפט כי “מדובר באיש הכספים של ארגון ברלנד”.

אתמול הוארך מעצרו פעם נוספת בבית המשפט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכלבוש
    23/02/2020 01:23
    אליהו ראש ברזל
  1. כולם