המשב”ק של הרב ברלנד בהקלטה: “יגלו פה את כל המעריצות והג’ורה”

בהקלטה שפורסמה באתר וואלה נשמע הרב נתן בזנסון, המשב"ק של מנהיג 'שובו בנים', מנמק מדוע הוא מסרב לאפשר כניסת עיתונאי לבית: "יש יותר מדי חורים בספינה פה. אתה פותח פנדורה. אנחנו עלולים לאכול אותה עם כל הג'ורה שיש פה במקום הזה"
חרדים 10
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 17:55

הרב עמרם נתן בזאנסון, המשב”ק של הרב אליעזר ברלנד ודיין קהילת ‘שובו בנים’, שנחשד בעבירות של איומים, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף והלבנת הון, מספק הצצה לנעשה בתוך הבית של מנהיג הקהילה.

בהקלטה שפורסמה הערב (רביעי) באתר וואלה, בזאנסון שולל הצעה של מקורב נוסף של הרב ברלנד לאפשר כניסה של עיתונאי לתוך הבית כדי שיתעד את הנעשה במקום במשך תקופה מסוימת, ויפרסם כתבה חיובית עליו – משום, שלדברי המשב”ק “פתאום הוא יגלה את הנשיקות, את כל המעריצות ואת כל הג’ורה שיש פה במקום הזה”.

בזאנסון, השוהה כעת במעצר, הוקלט בקיץ האחרון. הוא נחשב לאיש הכי מקורב לרב ברלנד ואף התלווה אליו במסע הימלטותו לחו”ל.

הוא גם נימק את הסירוב: “זה לא נראה לי, אנחנו עלולים לאכול אותה עוד פעם כמו (עם) אמנון לוי”. בכך התכוון לריאיון שערך לוי בעבר על הרב ברלנד, מה שהצליח לעורר את זעמם של חסידיו.

בזאנסון הוסיף: “יש יותר מדי חורים בספינה פה. אתה פותח פנדורה שאתה לא באמת יודע מאיפה תצא מזה”.

המשב”ק טען באותה שיחה כי אנשי שובו בנים, “בגלל ש(הם) אוהבים את הרב, מסתכלים על הטוב ולא מסתכלים על הרע אבל בן אדם אובייקטיבי, בפרט שיום טוב (-יום טוב חשין, ממובילי המאבק נגד ברלנד) יכול לתדרך אותו טוב, יתפוס לך את המצלמה ויצלם קטעים שאתה באמת לא רוצה אותם”.

הוא שב והבהיר בשיחה הפנימית כי אפשר לשלם על “פרסום”, כלשונו, אך התעקש לא להכניס עיתונאי לביתו של הרב: “אני נגד זה אישית. ידיעה פה ושם? מי שמוכן לקבל את הידיעות ולפרסם, למה לא. לשלם כסף על פרסום? למה לא? להכניס (לתוך) הבית, זה מסוכן מאוד – אני ממש מתנגד לזה”.

בתגובה לדברים, מסרו מקורבים לרב ברלנד לוואלה: “כשמחפשים נשיקות, מוצאים נשיקות. כשמחפשים מעריצות, מוצאים מעריצות, כשמחפשים עשרות מיליונים, מוצאים עשרות מיליונים. אם יגיע עיתונאי שיחליט שבגלל הרב נפתחה מלחמת העולם השנייה, הוא ימצא את זה אצל הרב. במקרה הזה נאמר נועצים את החץ ואז מוצאים את המטרה”.

הם הוסיפו: “הדיין הרב בזאנסון, גבאו האישי של הרב ברלנד, מבטא בשיחה את הכאב וחוסר האמון שיש לקהילת שובו בנים כלפי התקשורת והמשטרה כך שכשהמשטרה או התקשורת רוצה למצוא ג’ורה ומיליונים, גם אם לא היה, הם ימצאו. יש פה מטרה אחת, להפליל ולפגוע ברב, לא משנה מה היה ומה יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "בהקלטה שפורסמה"
    20/02/2020 09:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מי התיר לכם לפרסם ולעשות מניפולציות? הוא התכוון שזה לא שייך שיצלמו. אנשים לא יבינו את הדברים לאשורם וחבל. אבל לעשות מזה רייטינג? זה הונאת דברים – עבירה בתורה.