לאחר שהורשע בהסתה לטרור: 28 חודשי מאסר נגזרו על ראאד סלאח

השייח' ראאד סלאח, הורשע לפני כשלושה חודשים בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתארגנות אסורה • סנגורו של סלאח הודיע שיערער על הכרעת הדין וגזר הדין • השופט: "למילים יש עוצמה. הן יכולות להרוג"
חיים טוויל
ט"ו שבט התש"פ / 10.02.2020 10:45

בית משפט השלום בחיפה גזר עונש של 28 חודשי מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח’ ראאד סלאח.

כמו כן הופעל עונש מאסר על תנאי של שמונה חודשים שעמד לחובתו של סלאח, אך חציו יהיה בחפיפה וחציו במצטבר.

סנגורו של סלאח הודיע שיערער על הכרעת הדין וגזר הדין. השופט אישר לעכב את תחילת ביצוע המאסר עד ל-25.3.20. בזמן הזה יהיה השייח’ סלאח במעצר בית כפי שהיה עד כה.

השייח’ סלאח הורשע לפני כשלושה חודשים בבית המשפט בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתארגנות אסורה.

למעמד הקראת גזר הדין הגיעו שורה של בכירים בחברה הערבית שבאו לתמוך בסלאח, ובהם גם חברת הכנסת היבא יזבק שאתמול אישר בית המשפט העליון את מועמדותה בבחירות.

השופט שלמה בנג’ו קבע, כי לאור עבירות קודמות של סלאח  ולאור המניע האידיאולוגי המובהק נשקפת ממנו מסוכנות רבה, דפוס הפעולה שלו לפי בית המשפט רק החמיר במהלך השנים. כמו גם אז היום הוא השתמש ברטוריקה מתסיסה שיש בה הסתה לטרור.

“למילים יש עוצמה, הן יכולות להסית לאלימות לטרור ולהרוג. הסתה היא הסתה היא הסתה”.

השופט הזכיר בגזר הדין את דבריו של סלאח במהלך הטיעונים לעונש לפיהם הכרעת הדין חיזקה את דעתו כי הדברים שאמר הם חלק מאמונתו.

בחודש נובמבר האחרון הרשיע בית המשפט את השייח’ סלאח בעבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי חוקית, בשל תמיכתו בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצא אל מחוץ לחוק. בהמשך הרשיע בית המשפט את סלאח גם בעבירה של הסתה לטרור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות