השגריר פרידמן מזהיר את הימניים שלוחצים על ביבי ומנסים להתחכם

שגריר ארה"ב בישראל: פעולה ישראלית חד צדדית תסכן את מהלך החלת הריבונות • "טראמפ חושב שצריך להיות דיון מסודר, וזאת דעתו - ואי אפשר להתעלם ממנה" • נתניהו בישיבת הממשלה: כשמיפוי השטח יושלם – נביא אותו לממשלה
אריה ריבקינד
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 11:42

שגריר ארה”ב בישראל, דיוויד פרידמן, מזהיר מפני מהלך חד-צדדי של החלת ריבונות על ידי ישראל ללא קבלת ‘אור ירוק’ מארה”ב.

הדברים מגיעים על רקע קריאות מצד גורמים בימין להחליט על סיפוח יהודה ושומרון ובקעת הירדן עוד לפני הבחירות.

בציוץ שפרסם הבוקר (ראשון) בטוויטר הבהיר השגריר פרידמן כי צעדים חד צדדיים מצידה של ישראל יסכנו את המהלך.

“תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא תוצאת עבודה ממושכת של שלוש שנים בין הנשיא, ראש הממשלה נתניהו ונציגיהם הבכירים”, צייץ השגריר בחשבון הטוויטר שלו.

פרידמן הוסיף, כי יישום הריבונות באזורים המצוינים בתוכנית השלום של הנשיא טראמפ כפוף להשלמת תהליך המיפוי בידי ועדה ישראלית-אמריקנית משותפת.

“ישראל כפופה להשלמת הליך המיפוי על ידי ועדה משותפת ישראלית-אמריקאית. כל פעולה חד צדדית לפני סיום עבודת הוועדה מסכנת את התכנית ואת ההכרה האמריקנית בה”.

בנאום שנשא הבוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה – אמר פרידמן: “לארה”ב חשוב שישראל בטוחה. כשניגשנו לתוכנית טראמפ זה היה העיקרון. התוכנית שומרת על ביטחון ישראל. אנחנו לא יודעים מה יהיה באיזור, אבל ב-1995 היה לחץ אמריקני לוותר על הגולן – תארו מה היה קורה אם זה היה קורה”.

על פינוי יישובים אמר: “תראו מה קרה בהתנתקות. ראיתי צילומים של חיילים מפנים, ואת ההרס והאסון – למה שנרצה שישראל תעבור את זה שוב בהיקף יותר גדול מזה? זה לא יקרה”.

פרידמן הדגיש: “נושא החלת הריבונות יקרה כשישראל וארה”ב יסיימו את עבודת הועדה – התוכנית שלנו היא לא ל-30 הימים הבאים, אלא שתחזיק עוד 100 שנה – מציע לאנשים לקחת נשימה ארוכה” .

לדבריו, “ארה”ב לא יכולה למנוע מישראל שום דבר, אבל ההסכם בינינו הוא שנקים ועדה שצפויה להתחיל לעבוד”.

ל’כאן חדשות’ אמר השגריר על ההזהרה שלא לספח חד צדדית: “זה לא איום על ישראל. זו אמירה, בעקבות הקולות שקוראים לספח עכשיו ללא ועדה. ישר להביא אותה לממשלה. טראמפ חושב שצריך להיות דיון מסודר, וזאת דעתו – ואי אפשר להתעלם ממנה”.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לעובדה שההחלטה על החלת הריבונות לא תידון הבוקר: “לפי התוכנית ארה”ב תכיר בריבונותנו בבקעת הירדן, צפון ים המלח וכל היישובים ביהודה ושומרון.

“זה מחייב מיפוי מדויק של השטחים הללו. העבודה התחילה, הצוות הישראלי יצא לדרך, הרכבת יצאה לדרך והעבודה תושלם”.

נתניהו הבהיר: “כשהתהליך כולו יושלם, נביא אותו לממשלה. את הדבר הזה אני הבאתי, אף אחד אחר לא הביא. אנחנו לא רוצים לסכן את זה”.

ברמיזה לביקורת  נגדו – אמר נתניהו: “לכל המצייצים מחוץ ובתוך הממשלה – אנחנו עשינו את העבודה, אנחנו נשלים אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות