“צעד פסול”: ‘כללית’ רוצה להפסיק לממן תרופה נדירה לארבעה ילדים

'כללית' הודיעה על החלטתה להפסיק לממן טיפול יקר ל-4 ילדים שחולים במחלה נדירה • בכיר במשרד הבריאות: "צעד פסול" • כללית: "הסכמנו לממן רק זמנית"
חרדים 10
י"ד שבט התש"פ / 09.02.2020 11:34

קופת החולים ‘כללית’ הודיעה לבית הדין הארצי לעבודה כי תפסיק לממן תרופה יקרה שלא כלולה בסל התרופות. התרופה ניתנת בשנה וחצי האחרונות לארבעה ילדים שחולים במחלה גנטית נדירה וקשה, שגורמת במקרים רבים למוות בגיל צעיר. כך מדווח הבוקר (ראשון) רן רזניק ב’ישראל היום’.

אם אכן יופסק המימון, יהיה מדובר בצעד חסר תקדים בתולדות מערכת הבריאות בישראל.

התרופה שעלותה כ־1.5 מיליון שקלים בשנה לכל חולה, ניתנת לילדים במסגרת פסק דין זמני שניתן בעבר בהסכמת הקופה, על ידי השופטת לאה גליקסמן בביה”ד הארצי, בחודש  יוני 2018.

מאז מקבלים הילדים את התרופה החיונית במימון הקופה, ובמקביל ממשיכים הדיונים המשפטיים בדרישת ההורים שילדיהם יקבלו את התרופה.

ההצהרה של ‘כללית’ לבית הדין אינה שכיחה, וכבר ספגה ביקורת נוקבת ממשרד הבריאות.

לדברי בכיר במשרד, “הפסקת תרופה שכבר ניתנה לחולה על פי המלצת הרופא שלו ושעוזרת לטפל במחלה זו, אסורה מבחינה חוקית ומוסרית ולקופה אסור להפסיקה בכל מקרה”.

ב’כללית’ טוענים, מנגד: “הסכמנו לממן רק זמנית”.

בהקשר זה, נציין, כי משרד הבריאות קבע במקרה של תלונה אחרת מול אותה קופה, כי “חובתה להמשיך טיפול תרופתי שהוחל במימונו – בין שהוא בסל ובין שלאו. זהו עקרון יסוד וזאת על פי עקרונות הצדק, ההגינות והשוויון של חוק ביטוח בריאות ממלכתי שנובעים ממעמדה של הקופה כגוף ציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות