יערי נגד אולמרט: אהוד, תתבייש! שב בבית בבקשה, אתה פוגע בכולנו

בשעה שאבו מאזן מאיץ בפורעים הפלסטינים לצאת ל"ימי זעם", מתגייס אהוד אולמרט לסוכך עליו • הפרשן הבכיר אהוד יערי מחדשות 12: "אולמרט רוצה לזכות את אבו מאזן מהתחמקויותיו הנמשכות מהסדר ומוכן לצורך זה לצבוע את כשלון שיחותיו עמו בוורוד בוהק"
יוני גרין
י"ב שבט התש"פ / 07.02.2020 14:32

אהוד יערי, הפרשן לענייני ערבים הוותיק של חדשות 12, תוקף במאמר פרשנות את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

“אולמרט מתנדב מרצון לתת תוקף לגרסה שמשווק אבו מאזן כאילו רק נתניהו אחראי להעדר הסדר. נכון, ביבי לא יצא מגדרו לחפש נוסחה לפשרה אבל גם אילו רצה – אבו מאזן, כמו ערפאת לפניו, היה משתמט”, כותב יערי.

“הפלסטינים רוצים לקבור את תכנית טראמפ אף שנאמר להם כי היא פתוחה למקצה שיפורים. חלק ממדינות ערב שהצביעו בשבת בקאהיר בעד דחיית התכנית מוסיפות לאותת שכדאי לברר כיצד ניתן להיעזר בה. ואילו אולמרט, אם לא יתעשת, יעמוד לצד אבו מאזן במסיבת עיתונאים בניו יורק כדי לשכנע שאסור לגעת בתכנית גם אם יש ערבים שרוצים בכך.

“לא מפריע כנראה לאולמרט, שהוא עלול להסב נזק כבד לבני גנץ שבו הוא תומך בכל אולפן שמסכים עדיין לארח אותו. בשעה שאבו מאזן מאיץ לצאת ל’ימי זעם’ מתגייס אולמרט לסוכך עליו – הוא לא יפגע רק בביבי אלא בכולנו.

“שב בבית בבקשה אהוד. גם אילו היה לך שמץ סיכוי לחזור לשלטון לא היית מקבל מאבו מאזן לא קץ למלחמה ולא קץ לתביעות. לצערנו הפלסטינים החליטו מזמן שאין להם עניין במדינונת משלהם.

“הדרישה למדינה פלסטינית הפכה אצלם מזמן לסיסמת קרב וחדלה להוות יעד. עם זה צריך להתמודד ולחפש דרך במקום לדשדש בביצת האשליות שהסכם אפשרי ואף היה כביכול בהישג יד.

“אם תגיע בכל זאת לניו יורק – לך לקניות, למוזיאון ולכדורסל. אנא התרחק מבניין האו”ם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות