גורמים בליכוד: “זה הסוף של יולי אדלשטיין בליכוד, מכר אותנו בזול”

החלטת יו"ר הכנסת עוררה זעם גדול בסביבת נתניהו: התוכנית בליכוד היא להפעיל עליו מכבש לחצים • מיקי זוהר: "אני שומע זעם גדול בשטח הליכודי על ההחלטה שלו"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התש"פ / 20.01.2020 10:43

אתמול פרסם יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין את החלטתו לכנס את המליאה לשם הקמת וועדת כנסת שתדון בחסינות ראש הממשלה – החלטה שאינה טובה לנתניהו, אבל גם מקשה על כחול לבן לקדם קבלת החלטה נגד חסינות עוד לפני הבחירות.

בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ דווח, כי החלטת אדלשטיין עוררה זעם גדול בסביבת נתניהו. לפי הדיווח, התוכנית בליכוד היא להפעיל מכבש לחצים נוסף על אדלשטיין מתוך הבנה שהמצב הפיך ומתוך אמונה שניתן לגרום לו לחזור בו מהחלטתו.

בכיר בליכוד אמר אמש: “אם לאדלשטיין היה איזה חלום להיות נשיא, את הליכוד הוא איבד בהחלטה הזאת. אנחנו לא נתמוך בו. בליכוד גם לא יסלחו לו על זה”.

גורם בכיר נוסף במפלגה אמר: “אדלשטיין מכר אותנו בזול. כשזה מגיע ממנו, יש לגיטימציה למהלכים של כחול לבן. הוא מתדלק את הקמפיין של כחול לבן. הוא כנראה רוצה לעשות מעשה ריבלין ולהתחנף למפלגות האחרות”.

גורם אחר במפלגה צוטט: “אם הוא לא ישנה את החלטתו, זה כנראה הסוף שלו בליכוד”.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד תקף הבוקר, בשיחה עם אייילה חסון ברדיו 103FM את החלטת יו”ר הכנסת.

“זו הייתה החלטה שלו נטו”, טען ח”כ זוהר, “הוא יכול היה למנוע את הפארסה הזאת. אם הוא היה מקבל החלטה שלא לכנס את המליאה, איש לא יכול היה לשנות את החלטתו.

“אני חושב שהציבור בבית מאוד חכם ורואה שיש לנגד עיניו החלטה גרועה של היו”ר, שמאפשר קרקס פוליטי בכנסת”, הוסיף זוהר.

לדבריו, “אדלשטיין יודע שעניין בקשת החסינות של ראש הממשלה הוכרע, לא יהיה פה דיון מעין שיפוטי וענייני, ועדיין מאשרים לקיים את זה”.

זוהר שיגר איום מרומז: “בעיניי זה חמור. אני שומע זעם גדול בשטח הליכודי על ההחלטה שלו, בסופו של יום אנחנו בתנועה דמוקרטית אז את ההסברים הוא לא צריך לתת לי”.

בהמשך התייחס ח”כ זוהר גם לציוצים של בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו נגד יולי אדלשטיין: “לכתוב אף אחד לא אומר לו, למחוק אולי מישהו אומר לו. אני שמח שהוא מחק את הציוץ, זה לא היה צריך להיאמר”.

כזכור, אדלשטיין נימק את החלטתו לדחות את הדיון במליאה ליום שלישי הבא: “כפי שאמרתי לפני שבוע, הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג’ונגל. טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים”.

הוא הוסיף ואמר כפי שכבר הצהיר: “לא אעכב ולא אזרז את הדיון. את כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק. כך בדיוק פעלתי כעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות