ארנד, בשארית כוחותיו, הניף רגליו באוויר כדי להגן על גופו

כתבי האישום שהוגשו היום נגד שני מחבלים שביצעו פיגוע דריסה ודקירה ליד שער יפו לפני כשנה. מתואר כיצד החליטו המחבלים לבצע פיגוע נגד חרדים • בתחילה סברה המשטרה כי מדובר בתאונה - ושחררה את המחבלים • עו"ד חיים בלייכר: "מחדל שכמעט הביא לאסון, חובה להסיק לקחים"
חיים טוויל
י"ב טבת התש"פ / 09.01.2020 17:30

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נזיה עוויווי בן 26 ומחמד חדור בן 18, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח של שני חרדים.

 על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד שחר מלול מפרקליטות מחוז ירושלים,  במהלך חודש מרץ 2019, גמלה בלבם של הנאשמים החלטה לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים, ולמות כ”שהידים”.

הנאשמים החליטו לבצע פיגוע משולב, מתוך מטרה להמית יהודים באמצעות דריסתם ודקירתם על ידי סכין.

ביום 26.3.2019, נסעו הנאשמים לביתו של מחמד חדור לצורך נטילת סכין אשר תשמש אותם להרג יהודים. לאחר מכן החלו בנסיעה לכיוון העיר העתיקה בירושלים, בניסיון לאתר הולכי רגל יהודים לשם ביצוע פיגוע הטרור הרצחני.

בחצות הלילה, בשעה 00:20 בהגיעם לצומת סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, הבחינו הנאשמים בשני הולכי רגל אברהם ארנד. ו-א.פ שהינם בעלי חזות יהודית, הלבושים בבגדים שחורים, חולצה לבנה, ציציות ,פאות וכיפות לראשם.

באותה העת, המתלוננים עמדו על המדרכה והמתינו למחלף האור ברמזור מעבר החציה, כדי לחצות את הכביש.

לאחר שהנאשמים שוחחו בניהם אודות זהותם היהודית של הנפגעים, החליטו הנאשמים לקטול את חייהם של המתלוננים על ידי דריסתם באמצעות הרכב.

בשלב זה, האיץ חדור את מהירות נסיעתו ברכב, הסיט את ההגה של הרכב לצד ימין, חצה את הצומת כשמופע אור הרמזור אדום בנתיב נסיעתו ונסע לכיוון המדרכה בה עמדו המתלוננים, מתוך מטרה להורגם.

הרכב עלה במהירות על המדרכה, דרס את החרדים בעוצמה רבה ונעצר רק לאחר שפגע בעמוד תאורה שהיה במקום.

כתוצאה מהדריסה, הועף ארנד באוויר והוטח כשהוא חבול על הקרקע. בד בבד, נהדף א.פ לאחור, נחבל בפלג גופו התחתון ונס בבהלה מהמקום.

בסמוך לכך, ניסה ארנד בעודו שרוע על הקרקע, לגרור את גופו לכיוון מקום מחסה. בשלב זה המחבלים, אשר הבחינו בניסיון שלו להימלט מהמקום, נסעו ברכבם לעברו, מתוך מטרה לדרוס אותו פעם נוספת. לאחר מכן, ירדו מהרכב, כאשר עוויווי אוחז בסכין בידו ונגשו לעבר המתלונן ארנד, אשר נותר שרוע וחבול על הקרקע.

בשלב זה, הניף עוויווי את הסכין בחוזקה לעבר גופו של ארנד מתוך מטרה לדקור אותו ולהרגו. בתגובה ארנד, בשארית כוחותיו, הניף את רגליו באוויר בניסיון להגן על גופו, וכתוצאה מכך הסכין פגעה בעקב נעל שמאל שלו וגרמה לחתך בנעל.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה של הסכין בנעל, להב הסכין התעקם ולא ניתן היה לעשות בסכין שימוש נוסף.

בעקבות כך, הנאשמים החלו להכות את ארנד בכל חלקי גופו באמצעות אגרופים ובעיטות. 

ארנד זעק לעזרה והחל לצעוק: “מחבלים מחבלים”.

עוברי אורח שהיו במקום הבחינו במתרחש, ובתגובה המחבלים נכנסו לרכב ונמלטו מהמקום.

כתוצאה ממעשיהם, פונה ארנד לבית החולים, ונגרמה לו חבלה ושבר ברגל שמאל וא.פ פונה לבית החולים וסבל מכאבים ברגליו ובכתפיו.

במעשיהם המתוארים לעיל, ניסו הנאשמים לגרום למותו של אדם בכוונה מתוך מניע לאומני אידאולוגי.

הפרקליטות ביקשה מביה”מ לעצוור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

היום (חמישי)  הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד נזיה עוויווי ומחמד חדור, מבצעי פיגוע הדריסה סמוך לשער יפו במרץ שנה שעברה, בגין ניסיון לרצח.

כפי שדווח בחרדים 10, המחבלים נתפסו לאחר הפיגוע אך שוחררו תוך שעות ספורות, לאחר שמסרו גרסה על תאונה.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו נכנס לתמונה, לאחר פנייה דחופה מצד הנפגעים, ודרש מהמשטרה ומהשר לביטחון פנים מעצר מיידי של המחבלים וחקירת האירוע כפיגוע.

ארגון חוננו אף הביא למשטרה ראיות ועדים שונים, לרבות שיחה שתיארה את מתווה הפיגוע למוקד 100 בזמן אמת.

במרחב דוד של משטרת ישראל סרבו לקבל את הראיות והדברים, שחררו את המפגעים שנעצרו, ואף סגרו את התיק.

רק לאחרונה פרסם השב”כ כי פענח את הפיגוע, והיום הוגשו כתבי האישום נגד המחבלים.

עו”ד חיים בלייכר מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: “האירוע מוכיח כמה חשוב שהרשויות יטו אוזן לנפגעי העבירה. מהאירוע אנו למדים על מחדל גדול שכמעט הביא לאסון, בכך ששני מחבלים שבצעו פיגוע וגמרו בדעתם לרצוח יהודים משוחררים בפועל לחופשי”.

עו”ד בלייכר תיאר: “בזמנו פנינו לתקשורת ולכל גורם אפשרי, כולל השר הממונה על המשטרה, עם קול זעקת הנפגעים, אך במקום לבדוק את טענותינו העדיפו לזלזל ולהשקיע מאמצים מרובים בהשתקת טענות הפצועים.

“לא נחנו ואיתרנו עדים נוספים אשר העידו על הפיגוע. דרשנו שיגבו מהם עדות וגם שם נתקלנו באדישות רבה. יש כאן ‘נורה אדומה’ בוהקת של אזהרה, הדורשת הסקת לקחים ושינוי גישה מידי לכל אירועי ניסיונות קטל בדרכים וברחובות על ידי בני מיעוטים.

“אנו חיים לצד אנשים רבים מוסתים ואכולי שנאה, והדברים צריכים להילקח בחשבון בכל אירוע קטלני או ניסיון לקטל. אנו בארגון חוננו נמשיך ללוות את נפגעי העבירה במהלך ההליך הפלילי כנגד המחבלים בדרישה למיצוי דין שיביא הרתעה, וימנע מהמחבלים שחרור שיאפשר להם להשלים את כוונותיהם הרצחניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות