ליברמן דרש מהיועמ”ש: לפתוח מיד בחקירה כנגד הראשל”צ הגר”י יוסף

יו"ר ישראל ביתנו ממשיך לעשות הון פוליטי: דורש מהיועץ המשפטי לממשלה להורות לפתוח בחקירת משטרה נגד הראשל"צ, בעקבות דבריו נגד הגויים שעלו ממדינות חבר העמים לשעבר • "בוטה וגזעני, הסתה חמורה לגזענות כנגד מרשינו, כמו גם כלפי ציבור הבוחרים אותו הם מייצגים"
אריה ריבקינד
י' טבת התש"פ / 07.01.2020 18:17

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, פנה אחר הצהריים (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הראשל”צ הגר”י יוסף, בשל דבריו נגד הגויים שעלו ממדינות חבר העמים לשעבר.

במכתב, אותו שיגר עו”ד איתן הברמן בשם ליברמן, נטען כי “לאחרונה, במהלך כנס הרבנים השנתי של המדרש הספרדי, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, נשמע כאשר הוא מתבטא בציבור, באורח בוטה וגזעני כלפי ציבור העולים מקרב מדינות חבר העמים. הרב נשמע משתלח בציבור העולים תוך כדי שהוא מכנה אותם ‘קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת’ ו’גויים גמורים’.

“הרב הראשי אף הגדיל לעשות והטיל ספק ביהדותם בתוארם כ’הולכים בימי ראשון לכנסייה, הולכים למנזר’. עוד האשים הרב הראשי כי ‘מסות של גויים גמורים’ הם אלו ‘המצביעים למפלגות אנטי דתיות’, כאשר ברי כי הוא מפנה טענותיו אלו כנגד מרשינו.

“דברים אלו מהווים הסתה חמורה לגזענות כנגד מרשינו, כמו גם כלפי ציבור הבוחרים אותו הם מייצגים.

במכתב צוטטו חלק מדבריו של הרב יוסף – ונטען בו: “יש לראות בחומרה דברים אלו היוצאים מפיו של היושב בראש מוסד הרבנות הראשית במדינת ישראל, ומכהן כרב ראשי בישראל. לאור דבריו האמורים ספק רב אם ביכולתו להמשיך ולכהן במשרה ציבורית זו”.

במכתב נאמר: “בנסיבות שנוצרו לא נותר אלא לפנות אליך בדרישה כי תפעל בהתאם לסמכות הנתונה לך ותמצה עם הרב הראשי את הדין. אשר על כן, הינך מתבקש להורות על פתיחת חקירה לאלתר כנגד הרב הראשי, יצחק יוסף בשל הדברים”.

הרקע לדרישה הם דבריו של הראשל”צ בכנס רבנים: “מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (חוק השבות). יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת”.

הוא הוסיף: “העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים”.

בהמשך אמר הראשל”צ כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש”הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר”.

צילום: יעקב כהן

הגר”י יוסף הגיב אחר הצהרים על הביקורת שהטיחו בו פוליטיקאים, בשל דבריו נגד הגויים שעלו לישראל ממדינות חבר העמים לשעבר.

“אמרתי ברורות ואני שב ואומר: לצד מרבית העלייה המבורכת של מאות אלפי היהודים מברית המועצות לשעבר שמסרו את נפשם שנים רבות למען שמירה על הגחלת היהודית, ישנם מיעוט עולים שאינם יהודים על פי ההלכה, שהגיעו מכוח ׳סעיף הנכד׳ בחוק השבות המתיר למי שאביו ואימו אינם יהודים – לעלות לארץ.

“בביקוריי בחודש האחרון בקהילות היהודיות הפורחות ברוסיה ובאוקראינה נחשפתי לביקורת החריפה הקיימת בקרב קהילות אלה על העלאתם של רבים שאינם יהודים לארץ”.

הראשל”צ הוסיף: “מי שמעלה המוני גויים לארץ דרך הסעיף הזה משיקולים זרים, נוהג בחוסר הגינות בראש ובראשונה כלפי אותם עולים ומעמיד אותם בכל שלב בחייהם בפני מציאות חיים בלתי אפשרית עבורם במדינה יהודית. תיקון חוק השבות הוא בראש ובראשונה אינטרס של העולים”.

הגר”י יוסף הדגיש: “ברי כי לצד הביקורת, חובה עלינו כיהודים לקבל כל תושב בארץ הזו, להעריך את תרומתו לנו כחברה, תורתנו מלמדת אותנו לכבד כל אדם באשר הוא אדם כי בצלם אלוקים נברא.

“מצער מאוד, כי יש מי שחשים עצמם נפגעים מאופן הצגת הדברים תוך סילוף בוטה, על ידי גורמים פוליטיים אינטרסנטיים המסיתים כבר חודשים ארוכים כנגד מסורת היהדות וההלכה, וחשוב להעמיד דברים על דיוקם והאמת תורה דרכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תורידו את הכתבה המכוערת הזאת
    07/01/2020 20:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תורידו את הכתבה המכוערת הזאת. אתם לא השופר של ליברמן.