ליצמן: ליברמן ושותפיו התירו דם החרדים, האחרונים שיכולים לדבר על הסתה

שר הבריאות יעקב ליצמן מגבה את הראשל"צ - ומגיב למתקפה של אביגדור ליברמן: "מול דמעות התנין של ליברמן ואנשיו על הסתה ושנאה כלפיהם כביכול, יש לומר טלו קורה מבין עיניכם. אלו אנשי ריב ומדון"
אריה ריבקינד
י' טבת התש"פ / 07.01.2020 12:42

שר הבריאות יעקב ליצמן תקף בצהרים (רביעי) בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן – שתקף את הראשל”צ הרב יצחק יוסף.

“האיש האחרון שיכול לדבר ולהטיף לאחרים על הסתה הוא אביגדור ליברמן”, אמר ליצמן. “האדם שמאז זיהה את ההסתה והשנאה כמנוע לגריפת קולות, אינו מפסיק ללבות אש בין האוכלוסיות, לשסע בין המגזרים ופועל בזדון ובחוסר אחריות ציבורית, על מנת לפלג ולפגוע במרקם העדין שבין הציבורים השונים בישראל.

“ליברמן ושותפיו לסיעה, כגון אלכס קושניר ודומיו, התירו את דמם של הציבור החרדי והפכוהו לשק חבטות לאומי, בשקרים ובדותות, בבורות ובהכפשות שווא, יום יום, ללא טיפת בושה או אחריות”.

לדברי ליצמן,  המיעוט החרדי בישראל נתון למתקפה חסרת תקדים: “מול דמעות התנין של ליברמן ואנשיו על הסתה ושנאה כלפיהם כביכול, יש לומר טלו קורה מבין עיניכם. אלו אנשי ריב ומדון שבגללם קבוצות מיעוט כמו הציבור החרדי ונציגיו, מתמודדים עם מתקפות שנאה והסתה שלא יתוארו ושאינן מתקבלים על הדעת בחברה מתוקנת”.

ליצמן הוסיף: “אנו מחזקים את ידי הרב הראשי לישראל הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, נוכח המתקפות הפוליטיות נגדו”.

מוקדם יותר התנער ראש הממשלה בנימין נתניהו מהתבטאויותיו של הראשל”צ.

”אמירה מקוממת שאינה במקומה”, הגיב נתניהו. ”העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי”.

ראש הממשלה הבטיח: ”הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר”.

הסערה הפוליטית פרצה לאחר שב-ynet פורסמו דברים שאמר הגר”י יוסף בכנס רבנים: “מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי (חוק השבות). יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת”.

הוא הוסיף: “העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים”.

בהמשך טען כי בחלק ממשפחות העולים אף יש כאלה ש”הולכים לכנסייה כל יום ראשון, הולכים למנזר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות