‘העוקץ הטלפוני’: כך הונו נוכלים עשרות לקוחות של בנקים • צפו

המשטרה עצרה שישה בני אדם ממגדל העמק בחשד להונאת עשרות לקוחות, בתואנה שהם מעניקים הלוואות חוץ בנקאיות נוחות • אבל היו עוד שתי שיטות הונאה
חיים טוויל
ט' טבת התש"פ / 06.01.2020 18:32

לאחר חקירה סמויה: המשטרה עצרה שישה בני אדם – ביניהם שני אחים בני 25 ו-30 ממגדל העמק – בחשד להונאת עשרות לקוחות של בנקים שונים, בטענה שהעניקו להם הלוואה חוץ בנקאית וגבו מהם כספי רישום.

מחקירה אינטנסיבית עלה, כי האחים פתחו אתר למתן הלוואות חוץ בנקאיות. לאחר שהקורבן מילא את פרטיו באתר, חזר אליו נציג – אחד האחים, וסיפר לו על תנאי ההלוואה, בדרך כלל תנאים נוחים ואטרקטיביים מאד, וביקש ממנו להפקיד סכום כסף עבור פתיחת תיק.

מיד עם הפקדת הכסף בחשבון האחים היו נעלמים ולא ניתן ליצור איתם קשר.

האחים השתכללו, והצליחו לאתר מספרי כרטיסי אשראי של לקוחות בנקים שונים בארץ והשתמשו בהם כדי לרכוש כרטיסי מתנה “GIFT CARD” בסכום נמוך יחסית של 100-150 שקלים, כדי שהקורבנות לא יבחינו בגניבה – וכך עשרות לקוחות נעקצו מבלי שידעו על כך.

רק פניית המשטרה אל הקורבנות, במסגרת החקירה, גרמה להם להבין שנפלו קורבן להונאה.

השיטה שלישית בה נקטו האחים: הם הצליחו לאתר פרטי חשבון בנק של לקוחות שונים, יצרו קשר טלפוני עם אותם לקוחות, תוך כדי שהם מתחזים לנציגי שירות מטעם הבנק.

ה’נציג’ היה מבקש מהלקוח התמים להקריא לו את קוד האימות שקיבל באותו רגע, ופרטים נוספים כביכול כדי לאמת שהוא בעל החשבון. זאת במקביל לפתיחת חשבון הבנק של אותו לקוח על גבי המחשב, כאשר אחד החשודים לוחץ על שכחתי סיסמא.

אז היו מקלידים את הפרטים שמסר הקורבן וכך נכנסו לחשבון הבנק של הקורבן ומשכו ממנו במרמה כספים.

החשודים הצליחו באופן זה להונות עשרות אנשים אשר חלקם גילו את התרמית, ורבים אחרים כלל לא ידעו על ההונאה – עד אשר חוקרי המשטרה פנו אליהם. אז הם מיד פנו אל סניף הבנק שלהם אשר השיב להם את הכספים שנגנבו.

כאמור, היום לפנות בוקר פשטו החוקרים על ביתם של מספר חשודים, תפסו מסמכים, מחשבים, כ-30,000 ש”ח במזומן וציוד נלווה.

6 החשודים הובאו לבית משפט השלום בטבריה אשר הורה על מעצרם של 5 חשודים עד ליום ראשון. חשודה נוספת שוחררה בתנאים מגבילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות