הפר הסכם עליו חתם: יפסול עצמו מהמשך העיסוק בחסינות של נתניהו

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, יפסול עצמו מעיסוק בדיונים על בקשת החסינות של ראש הממשלה בעקבות הסדר ניגוד העניינים שעליו חתם • ח"כ מיקי זוהר דורש ממנו גם למשוך לאלתר את חוות הדעת שכבר פרסם
אריה ריבקינד
ט' טבת התש"פ / 06.01.2020 14:04

היועץ המשפטי של הכנסת, עו”ד אייל ינון, יחדל מלעסוק בסוגיית הסרת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו – לאחר שאמש נחשף כי הוא פועל תוך ניגוד עניינים. כך דווח בצהריים (שני) בחדשות 12.

את ההחלטה קיבל ינון לנוכח העובדה שעיסוק שכזה מהווה לכאורה הפרה של הסכם ניגוד עניינים עליו הוא חתום.

הרקע לטענות נגד ינון היא העובדה שבת זוגו, עו”ד עמית מררי, המשמשת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, היתה חלק מהצוות שגיבש  את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

הטענה מתבססת על סעיף 3 להסדר ניגוד העניינים עליו חתמה מררי בשנת 2017, לקראת מינויה לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי).

במסגרת הסעיף נכתב כי עו”ד ינון חתם גם הוא על הסדר ניגוד עניינים מקביל, ולפיו הוא לא יעסוק במסגרת תפקידו בעניינים שבהם היא טיפלה במסגרת תפקידה.

למרות זאת, עסק עו”ד ינון פעמיים בשאלה האם הכנסת רשאית להקים ועדת כנסת לדיון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, מול כתב האישום אשר בגיבושו השתתפה בת זוגו.

תחילה קבע בראשית דצמבר בחוות דעת, לפיה הכנסת לא חייבת להקים ועדת כנסת על מנת לדון בחסינות נתניהו, אך היא רשאית לעשות זאת.

בהמשך לאותה חוות דעת נתן אתמול ינון חוות דעת לח”כ אבי ניסנקורן שעיקריה זהים, ולפיה יתן להקים, גם כעת, ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות שהגיש נתניהו.

מוקדם יותר היום דרש יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, מהיועץ המשפטי של הכנסת,  לפסול עצמו מעיסוק בסוגיית בקשת החסינות של ראש הממשלה.

במכתב ששלח לעו”ד ינון – כתב ח”כ זוהר: “חשד לניגוד עניינים. אמש דווח באמצעי התקשורת כי בת זוגך, עו”ד מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, היא בכירה בצוות הפרקליטים שגיבשו את כתב האישום נגד ראש הממשלה. מדיווח זה עולה חשד כבד לניגוד עניינים חמור ביותר בשבתך בעניינו של נתניהו.

“לא ייתכן שיד אחת מחליטה על כתב אישום נגד ראש הממשלה – בעוד היד השנייה מסכלת את בקשתו לחסינות”,

לנוכח זאת זוהר לא מסתפק בכך שינון יפסול את עצמו מהמשך עיסוק בסוגיות הקשורות לבקשת החסינות, ודורש ממנו גם למשוך לאלתר את חוות הדעת שכבר פרסם בנושא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התנהלותו של היועץ
    06/01/2020 15:16
    יורי
  1. המהלך שהוא בצע שקוף….. יש לפטרו מתפקיד ציבורי