הרמזים מעידים שבג”ץ יפסול את ביבי – וזה הטריק שהכינו בליכוד

שופטי בג"ץ הורו למחוק את העתירה שדרשה לא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, אבל קבעו: "הסוגיה שפיטה" • איילת שקד: "הציבור בוחר במי להאמין. שום גוף, אפילו לא שופטי בג״ץ, יכול לבחור לו במי הוא צריך להאמין" • ולמה התכוון ח"כ דוד ביטן כשאמר: 'יש לנו פתרונות אם יפסלו'
אריה ריבקינד
ה' טבת התש"פ / 02.01.2020 19:02

בג”ץ מחק אחר הצהריים (חמישי) את העתירה שבה התבקש למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה בשל כתב האישום שהוגש נגדו.

שלושת השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, קבעו כי בשלב זה העתירה תאורטית ומוקדמת.

אולם, בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו ותנועת הליכוד, קבעו כי הסוגיה שפיטה.

במפלגת הליכוד הגיבו על החלטת בג”ץ: ”בית המשפט העליון נהג נכון כשמחק את העתירה, אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם – ולא אף אחד אחר”.

“הציבור בוחר במי להאמין”

יו”ר הימין החדש, ח”כ איילת שקד, הגיבה: ”טוב שהעתירה נדחתה. חבל שלא נדחתה על הסף. חבל מאוד שהרמזים (העבים) שפוזרו לאורך הדיון ובהחלטה מעידים על כך שבית המשפט נכון לשקול להתערב בנושא בעתיד”.

היא הדגישה: ”העתירה לא הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא תיאורטית ומוקדמת. העתירה הייתה צריכה להידחות בגלל שהיא מתעסקת בסוגיה פוליטית. ובעניינים פוליטיים – הציבור הוא זה שמכריע”.

שקד הוסיפה: ”חשוב להבהיר: גזר הדין הציבורי, שמתבטא בתוצאת הבחירות, הוא המענה החזק והנכון ביותר לשאלת אמון הציבור. הציבור בוחר במי להאמין. שום גוף, אפילו לא שופטי בג״ץ, יכול לבחור לו במי הוא צריך להאמין”.

התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה: “פסיקת בג”ץ כי מדובר בסוגיה שפיטה – חמורה מאד. שופטי בג”ץ והנשיאה בראשם עשו צעד חמור במיוחד, כשכתבו בפסק הדין כי בחירת ראש ממשלה על ידי העם היא שאלה ‘שפיטה’ ולבית המשפט הזכות להתערב בה.

“הקביעה נעשתה בלי נימוקים, כבדרך אגב ובלי דיון מינימלי, באופן שמביע זלזול בעקרון בחירת העם.

“השופטים סוללים את הדרך להתערבות שמנפצת את מושכלות היסוד הבסיסיים ביותר של משטר דמוקרטי”.

“יש לנו פתרונות”

בשבוע שעבר שוחח ח”כ דוד ביטן עם ניסים משעל ב-103fm, והתייחס לאפשרות שבג”ץ יפסול את נתניהו: “אני אומר להם אל תתערבו. להתערב במי יהיה ראש הממשלה במדינת ישראל, זה דבר מאוד חריג. תעשו חושבים ותנהגו באופן נכון, ואתה יודע מה, באופן סביר מה שנקרא, שהם יתנהגו פעם אחת באופן סביר. ואני אומר לך, בלי קשר לזה, לא אלמן ישראל, גם אם הם יחליטו יש לנו פתרונות גם לעניין הזה”.

איך? שאל משעל. 

ביטן: “אני לא אגיד עכשיו מה הפתרונות, אבל כשזה יגיע, יהיו פתרונות”.

כתב חרדים 10 מציין, כי במהלך הדיון שהתקיים ביום שלישי בבג”ץ, אמר עורך הדין אבי הלוי מטעם הליכוד, כי אף אם יינתן פסק דין נגד נתניהו, המחוקק יכול לעקוף את פסק הדין. ‘אין שום נפקותא מה יחליט בג”ץ או הנשיא, שכן אם לנתניהו יהיו 61 מנדטים והנשיא או שופטי בג”ץ לא יתנו לנתניהו להרכיב את ההמשלה –  הם יגישו את שמו של אחרון הח”כים בליכוד כמועמד, ודקה לאחר שיבחר, יגישו נגדו אי אימון ויבחרו בנתניהו…’

הנשיאה אסתר חיות, בתגובה יצאה משלוותה וצרחה עליו: “יש כל מיני סימולציות שאתם עושים ליום פקודה. אדוני מעלה טענות ללב העניין – ואיך אפשר, אם תתקבל החלטה כזו, לעקוף אותה. אני לא בטוחה שזה טיעון ראוי. את התכסיסים האלה תשאיר כעצות למי שאתה מייצג, ולא לשופטים…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיות ,לא להתרגז..... זו רק בחירה של העם.... לא לצרוח בבקשה....
    03/01/2020 12:54
    אמת
  1. אולי חיות תפתח מפלגה חדשה-מפלגת בית המשפט העליון” ו… תוכל להחליט מי יעמוד בראשה….