אשת החסד מהאיסט סייד במנהטן נטמנה בבית החיים הישן בקריית אתא

אמש, בשעת לילה מאוחרת, הובאה למנוחות בקריית אתא אשת החסד מרת פרימט אקרמן-ברמן ע"ה, שנפטרה בגיל 92 • על שולחנה בשכונת איסט סייד שבמנהטן סעדו מידי שבת ראשי ישיבות ועשרות  פליטי שואה
יוסף גרינבוים
כ"ה כסלו התש"פ / 23.12.2019 11:31

אמש (ראשון) בשעת לילה מאוחרת הובאה למנוחות בקריית אתא אשת החסד מרת פרימט אקרמן-ברמן ע”ה.

נולדה לאביה הרה”ח רבי יונה יעקב רוט הי”ד, מיקרי העיר ברעזנא לפני 92 שנה.

למרות הסבל והתלאות האיומות אשר עברה בימי השואה, כאשר ראתה מול עיניה את הוריה ואחיה נשרפים חיים, הצליחה להינצל בעור שיניה כשרידה יחידה למשפחתה המפוארת.

מיד לאחר ימי הזעם בנתה ביתה עם בעלה ר’ יצחק זאב ברמן, ופתחו ביתם לחסד, תורה וגמילות חסדים.

למגינת ליבה, בעלה נפטר בדמי ימיו כשהוא מותיר אחריו שני יתומים קטנים.

למרות הצער והתלאות, השמחה לא משה מפניה, והקימה שוב את ביתה עם הרה”ח רבי עזריאל חיים אקרמן ז”ל, מתלמידי בעל ה’מנחת אלעזר’ ממונקאטש זצ”ל.

לאורך כל שנות ימי חייה היתה המנוחה אשת חסד ובעלת הכנסת אורחים, ועל שולחנה בשכונת איסט סייד שבמנהטן סעדו מידי שבת בשבתו ראשי ישיבות, ועשרות  פליטי שואה – אשר הבית של המנוחה היה לבית ואוזן קשבת, ובבית זה זכו להקים בתים רבים ונאמנים בישראל.

בצעירותה זכתה לקבל את ברכת האדמו”ר בעל ה’שפע חיים’ מצאנז זצ”ל, כי תזכה לאריכות ימים ולראות דור חמישי. ואכן, זכתה המנוחה כי הברכה התקיימה במלואה וראתה דורות ישרים ומשפחה מפוארת ההולכים בתורת ה’ ובדרך החסידות.

המנוחה היתה מקושרת בעבותות נפש לגדולי וצדיקי הדור, ותמיד נטלה עצה מן החכמים, וכך חינכה את בני משפחתה.

למרות הנסיונות הרבים שעברה בימי חייה, והחולי ומכאוב בתקופה האחרונה, הקפידה תמיד ללכת בדרכי הצניעות והחסידות, ובעת פטירתה בשבת קודש זכתה להיפטר במיתת נשיקה, צנועה וחסודה, כשסביב מיטתה, יחד עם בנה הרה”ג הרב אברהם יוסף, מניין אנשים.

אמש, בשעת לילה מאוחרת, התקיימה הלוויתה, כאשר בניה ועשרות צאצאיה מלווים אותה. בניה נפרדו ממנה בדברי תודה על כל שנות החיים והטוב, אשר נטתה בקרבם.

נטמנה בבית החיים הישן בקרית אתא, סמוך ונראה לאהל בעל ה’עטרת משה’ ממאקאווא זצ”ל אליו היו קשורים המנוחה ובעלה בעבותות של אהבה וחסידות.

השאירה אחריה את בניה, אנשי החסד הרב יונה יעקב מקרית אתא-חיפה, ר’ חיים צבי ממונטיראול והרה”ג הרב אברהם יוסף מארה”ב, ודורות ישרים מבורכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות