“יחס משפיל” I המשבר ממשיך: 15 ישראלים עוכבו גם היום במוסקבה

בעלי תפקידים בשדה התעופה הרוסי חיטטו בחפצים של הנוסעים הישראלים ונטלו את הדרכונים שלהם • פנו לנוסעים ישראלים שעלו ארצה מרוסיה בגיל חמש - ושאלו: "למה כולכם עזבתם את רוסיה?
נתן פרל
כ"א כסלו התש"פ / 19.12.2019 14:52

מטוס ישראלי נוסף עוכב היום (חמישי) במוסקווה: לפי דיווח ב’כאן חדשות’, נוסעים התלוננו כי בעלי התפקידים הרוסים המוצבים בשדה התעופה נטלו טביעות אצבעות מחלק מהנוסעים.

כרגע מדובר על כ-15 מעוכבים.

בנוסף חיטטו הרוסים בחפצים של הנוסעים הישראלים ונטלו את הדרכונים שלהם. לא נתקבל כל הסבר להתנהלות של הצד הרוסי.

על פי  העדויות, בעלי התפקידים בשדה התעופה פנו לנוסעים ישראלים שעלו ארצה מרוסיה בגיל חמש ושאלו: “למה כולכם עזבתם את רוסיה? אתה לא פוחד שלא נשאר פה מישהו אמיתי”.

אתמול עוכבו 46 תיירים ישראלים, בהם נשים וילדים, שנחתו בטיסה מישראל במוסקבה. הם שוחררו אחרי שעוכבו שעות ממושכות.

לפני ארבעה ימים עוכבו שמונה ישראלים, נציגי חברות מסחריות ישראליות גדולות ומוכרות –  בהם נציגים של גוגל ואפל ישראל – בשדה התעופה במוסקבה עם נחיתתם. הם הוחזקו במהלך לילה שלם בחדר קטן בנמל התעופה, ולאחר חקירות הם הובלו על ידי אנשי ביטחון רוסים אל המטוס וגורשו לארץ.

משגרירות רוסיה בישראל נמסר אמול ל’כאן חדשות’: “על פי הנתונים שיש בשגרירות הרוסית נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסיים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסיים, בנובמבר 2019 – 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה”.

לדברי גורם רוסי, כמה מהמתושאלים סופגים צעקות ונחקרים בעברית בלי תרגום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שלא ממש חייב, עדיף לא להגיע לשם.
    19/12/2019 17:27
    משה
  1. יש מקומות טובים יותר לטוס לשם.