‘נזק בלתי הפיך’ I מכה לנובל אנרג’י: צו זמני נגד הרצת ‘אסדת לווייתן’

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים: המשיבים לעתירה - המשרד להגנת הסביבה ונובל אנרג'י - לא הצליחו בשלב זה להפריך את הטענה שעלול להיגרם נזק בלתי הפיך לבריאות הציבור • את העתירה הגישו שש מועצות מקומיות
חרדים 10
כ' כסלו התש"פ / 18.12.2019 11:25

החלטה דרמטית:  השופט אלי אברבנאל מבית המשפט המחוזי בירושלים הורה אמש (שלישי) על צו ארעי שמונע מחברת נובל אנרג’י לקיים באסדת לווייתן “פעילות הכרוכה בפליטת גזים”. כך דווח ב’כלכליסט’.

השופט כתב בהחלטתו, כי היתר הפליטה שקיבלה נובל אנרג’י מהמשרד להגנת הסביבה יוקפא – והרצת האסדה לא תימשך לפי שעה.

את העתירה הגישו שש מועצות מקומיות – זכרון יעקב, ג’יסר א-זרקא, מגידו, פרדס חנה כרכור ועמק חפר, וכן עמותת איכות הסביבה צלול.

העותרים ביקשו שיינתן צו ביניים שיורה על ביטול היתר הפליטה שנתן המשרד להגנת הסביבה לנובל אנרג’י – וזאת בטענה שההיתר, מנוגד לחוק.

לפי הדיווח, נובל אנרג’י  טענה כי עיכוב בהרצת האסדה יגרום להפסד כספי של 5 מיליון שקל בכל יום, ואף עלול לסכן את יכולתה לעמוד בהסכמים בינלאומיים.

בהחלטתו כתב השופט, כי המשיבים לעתירה – המשרד להגנת הסביבה ונובל אנרג’י – לא הצליחו בשלב זה להפריך את הטענה שעלול להיגרם נזק בלתי הפיך לבריאות הציבור, אלמלא יינתן הצו ותיעצר פעילות ההרצה.

משמעות ההחלטה: נובל אנרג’י לא תוכל לקיים השבוע את השלב השלישי של הרצת האסדה. בשלב זה, טענו שש המועצות העותרות, אמורים היו להיפלט לאוויר במשך 8 שעות כמות רעלים שמותרת במשך שנה ורבע עד שנתיים וחצי.

נובל אנרג’י מחזיקה ב-40% מלווייתן והיא מפעילת הקידוח. שתי שותפותיה הן קבוצת דלק קידוחים (45%) ורציו (15%).

מטעם שותפות לווייתן נמסר בתגובה ל’כלכליסט’, כי “הן קיבלו לידיהן את החלטת בית המשפט הנכבד ולומדות אותה מתוך כוונה ומוכנות להזרים את הגז מלווייתן בהקדם האפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות