סקר חדשות 12: הליכוד עם סער קורס, הימין החדש מזנק. וליברמן?

אם גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד, המפלגה נחלשת דרסטית, אך הימין החדש מזנק מתחזק וגם הבית היהודי עובר, לראשונה, את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים
אריה ריבקינד
ט"ו כסלו התש"פ / 12.12.2019 23:38

מסקר שערך היום (חמישי) עבור חדשות 12 מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עולה, כי תמונת הגושים נשארת כמעט זהה לחלוטין – וישראל תקועה עמוק בפלונטר פוליטי.

כך הייתה נראית תמונת המנדטים, לא הבחירות היו מתקיימות היום: כחול לבן מגדילה את כוחה בשני מנדטים מהבחירות האחרונות ומקבלת 35 מנדטים. הליכוד זוכה לפי הסקר למספר המנדטים שברשותו כיום – 32.

הרשימה המשותפת נשארת עם 13, וכך גם ישראל ביתנו וש”ס – כל אחת מהן עם 8 מנדטים. יהדות התורה מתחזקת במנדט מ-7 ל-8, הימין החדש של בנט ושקד זוכה ב-6 מנדטים בריצה עצמאית, מפלגות השמאל הקיצוני העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים בלבד כל אחת.

לפי הסקר, רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ב-2.8% מהקולות בלבד.

עוצמה יהודית אף היא מתחת לאחוז החסימה עם 1.3% מהקולות.

על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל בתוספת הרשימה המשותפת זוכה ב-58 מנדטים לעומת גוש הימין והחרדים שמקבל 54 מנדטים בלבד – מנדט אחד פחות מהכנסת הנוכחית.

ישראל ביתנו של ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

סער בראשות הליכוד: המפלגה קורסת

לו הבחירות היו נערכות היום ובראשות הליכוד היה עומד גדעון סער, המפלגה הייתה נחלשת דרמטית – וזוכה ב-26 מנדטים בלבד, בהשוואה ל-32 מנדטים בראשות נתניהו.

במצב  כזה, כחול לבן שומרת על כוחה עם 35 מנדטים והימין החדש קופצת מ-6 ל-9 מנדטים.

הרשימה המשותפת, ש”ס ויהדות התורה היו שומרות על כוחן (13, 8 ו-8 מנדטים), ישראל ביתנו הייתה נחלשת במנדט ל-7, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים כל אחת .

הבית היהודי-האיחוד הלאומי עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. עוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה עם 2.1% מהקולות.

במצב כזה גוש הימין-חרדים מתחזק במעט: 55 מנדטים במקום 54 מנדטים. גוש המרכז-שמאל והרשימה המשותפת עם 58 מנדטים וישראל ביתנו נותרת לשון המאזניים, אך עם 7 מנדטים במקום 8.

כשבחנו את מידת ההתאמה של שני מנהיגי המפלגות הגדולות לתפקיד ראש הממשלה, ראש הממשלה המכהן ויו”ר הליכוד בנימין נתניהו זוכה ל-38% תמיכה, ואילו יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ ל-37% תמיכה. 19% השיבו “אף אחד מהם” ו-6% שהם לא יודעים מי מהם הכי מתאים לתפקיד.

במקרה שבו מועמד הליכוד לראשות הממשלה יהיה גדעון סער, הוא זוכה רק ל-22 אחוזי התאמה לתפקיד ראש הממשלה, לעומת בני גנץ שמקבל במקרה כזה 36% התאמה ומוביל על סער בפער גדול.

30% השיבו במקרה הזה שאף אחד מהם לא מתאים לתפקיד ו-12% לא יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות