‘חייבים להפגין, אחרת נאבד הכל’: הקיצונים יחסמו בגלל מעצר עריק

הפלג הקיצוני ב'פלג הירושלמי' יזם הפגנה בירושלים: הפלג המתון מחרים • הגאון רבי צבי פרידמן, מנהיג הקיצונים, יישא דברים • "חובה לצאת להפגנה הזאת ומי שלא יצא יכול לגרום חלילה להצלחת גזירת גיוס שמשמעותה אובדן היהדות"
יוסף גרינבוים
י' כסלו התש"פ / 08.12.2019 13:57

הפלג הקיצוני ב’פלג הירושלמי’ הכריז על “עצרת מחאה אדירה כנגד מעצרו הנפשע של בן העליה הרב יהודה טומבק”, שתיפתח היום (ראשון) בשעה 14:45 בצהרים בבית הכנסת ‘בית הלוי’ ברחוב אהלי יוסף 8 בירושלים.

בעצרת יישאו דברים רבני הפלג הקיצוני, ובראשם הגר”צ פרידמן. לאחר מכן ייצאו המוחים לחסום כבישים.

הפלג המתון יותר ב’פלג הירושלמי’ מחרים את ההפגנה.

בהקלטה שהפיצו אנשי הפלג, נשמע הגר”צ פרידמן  אומר: “מרן הגר”ש אויערבאך זצוק”ל כבר הורה שברגע שיש אסיר עולם התורה אנחנו חייבים להפגין, אחרת נאבד את כל המערכה. היום יש אסיר הרב יהודה טומבק שבשוגג ובאונס הלך למקום ותפסו אותו (-בשדה התעופה, לאחר שבירר קודם אצל הרשויות ונאמר לו שאין עליו צו איסור יציאה מהארץ) וצריכים להפגין בכל הכוחות. אם אנחנו לא מפגינים, אנחנו מאבדים את כל המערכה, בפרט עכשיו לפני שירכיבו ממשלה וידברו על חוק הגיוס, והנושא יתעורר מחדש.

“עכשיו הזמן להפגין בכל הכוחות. חובה לצאת להפגנה הזאת ומי שלא יצא יכול לגרום חלילה להצלחת גזירת גיוס שמשמעותה אובדן היהדות. צריך להפגין ולעשות הכל כנגד זה”.

מביתו של הגר”צ פרידמן נמסר כי הוא ביקש להודיע בשמו, כי הוא לוקח את האחריות האישית והציבורית לטיפול וסיוע לכל עצורי המחאה.

לדברי המארגנים, הם העמידו “סיוע משפטי מקצועי ומיומן שנערך מבעוד מועד לטפל באופן המיטבי בכל מי שייעצר במחאה ולהביא לשחרורם המהיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות