סתיו שפיר מפתיעה: צה”ל לא רוצה גיוס חרדים. צריך לשים את זה בצד

ד"ר אבישי בן חיים, פרשן חדשות 13, על הנתונים השגויים של גיוס החרדים לצה"ל: "אין שום אפשרות לגייס חרדים. כשיהיו דמי כיס ראויים, יבואו אין ספור חרדים"
חרדים 10
ו' כסלו התש"פ / 04.12.2019 18:57

אחרי שנחשף ב’כאן חדשות’ כי מספרי החיילים החרדים שגויסו לצה”ל נופחו במשך שנים – שוחחו על כך ח”כ סתיו שפיר ופרשן ‘חדשות 13’ ד”ר אבישי בן חיים עם בן כספית ואריה אלדד.

ח”כ שפיר אמרה: “ברור שיש פה מצב שהוא לא הוגן כלפינו באוכלוסייה שכן משרתים, אבל זה המצב וצריך להתבונן במציאות, צה”ל לא דורש ולא רוצה כרגע בגיוס חרדים. צריך לשים את הנושא בצד. צריך לתת לחרדים פטור מגיוס ולעשות שירות לאומי אזרחי לחרדים ולערבים, אחרי הכשרה מקצועית. החרדים לא יתגייסו ולא יעשו שירות אזרחי. זה חסר סיכוי וחסר משמעות. הם רוצים לתרום בלימוד תורה. והתמורה פה, לחברי המחנה שלנו, זה העברת סמכויות בנושאי דת ומדינה לרשויות המקומיות”.

בציוץ בטוויטר כתב שפיר: “אין גיוס חרדים. לא היה גיוס חרדים, ובקצב הזה גם לא יהיה. מספיק עם השקר הזה. הגיע הזמן לשנות גישה אצלנו במחנה המרכז-שמאל: להניח בצד את נושא הגיוס, ולקדם שירות אזרחי ואת העברת הסמכויות בדת-ומדינה לרשויות המקומיות ולתושבים. זה הבסיס להקמת ממשלת מרכז-שמאל-חרדים. בדיוק כמו ממשלת רבין”.

ד”ר בן חיים אמר: “אין שום אפשרות לגייס חרדים. הסיפור של בעיית אי השוויון בנטל זה לא סיפור חרדי אלא חילוני. כשיהיו דמי כיס ראויים, יבואו אין ספור חרדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פופוליסטיקה
    05/12/2019 06:57
    גיוס חמישי
  1. הבנתם. הפוליטיקאים הנוכלים עושים סיבוב ופוגעים בביטחון המדינה….. להשגת היעדים הפוליטיים שלהם בלבד