זה האיום של דרעי שגרם לירדנים להכניס חרדים עם ציציות וכיפות

הנציגים הירדניים אמרו כי מנעו כניסת סגני ראשי ערים חרדים ודתיים לירדן עם כיפות, ציציות ושאר סממנים יהודיים כדי להבטיח את ביטחונם • בעקבות דרישת השר אריה דרעי, הודיעו הירדנים כי יבדקו שוב את ההנחיה
אריה ריבקינד
ה' כסלו התש"פ / 03.12.2019 12:36

בעקבות התקרית הבוקר (שלישי) במעבר הגבול ‘רבין’ בערבה, במהלכו נמנעה כניסת סגני ראשי ערים חרדים ודתיים לירדן עם כיפות, ציציות ושאר סממנים יהודיים – שוחח שר הפנים אריה דרעי, עם אנשי משרד החוץ וראש המל”ל, מאיר בן שבת.

בעקבות זאת, התאפשרה כניסת המשלחת הישראלית לירדן, ללא שום הגבלות.

בשיחה שקיימו היום אנשי משרד החוץ וראש המל״ל בן שבת עם מקביליהם הירדניים, נאמר להם שהשר דרעי שוקל, בעקבות התקרית, למנוע כניסת פועלים ירדנים לישראל.

הנציגים הירדניים אמרו כי עשו זאת כדי להבטיח את ביטחונם של התיירים הישראלים.

בעקבות דרישת השר דרעי, הודיעו הירדנים כי יבדקו שוב את ההנחיה למנוע כניסת תיירים עם ישראליים עם כיפות ושאר סממנים יהודיים.

כדי לאכוף את ההחלטה יוקם צוות עבודה שיכלול את נציגי שר הפנים, משרד החוץ וגורמי הביטחון הרלוונטיים.

כפי שדווח בחרדים 10, סגני ראשי ערים חרדיים ודתיים, שהשתתפו בכנס סגני ראשי ערים באילת, ביקשו לחצות את מעבר הגבול לירדן, כדי לבקר בפטרה – אולם התבקשו להסיר את הכיפות והציציות.

חלק מהנציגים החרדיים ודתיים נשמעו להוראות הירדנים, אולם רובם בחר לחזור למלון ולוותר על הטיול.

סגן ראש עירית ירושלים יוסי דייטש, סיפר  בראיון לרדיו ‘קול חי’: “הגענו כל סגני ראשי הערים לפטרה ודרשו מאיתנו להסיר את הכיפות והציציות. מזעזע לראות כאן ערימה של כיפות וציציות. זו אנטישמיות וביזיון”.

במקביל פנה ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס במכתב לשר החוץ ישראל כץ בבקשה לכנס ישיבה דחופה בעקבות המקרה המביש. “הדבר מזכיר תקופות אפלות מהעבר של העם היהודי”.

סגן ראש מועצת שומרון, דוידי בן ציון, צייץ בטוויטר: ”שאלתם את עצמכם איך נראה הסכם ‘שלום’? ובכן, ככה: כבר שעה וחצי מעוכבים כמעט 100 סגני ראשי ערים במעבר הגבול לירדן, למה? כי תפסו על אחד הסגנים ציצית, השם ישמור. ככה אני אוהב את השלום שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרפה הגדולה יותר היא של אלה שהסכימו להוריד סממנים דתיים
    03/12/2019 13:46
    שאול א.
  1. מהירדנים אין לי כל ציפייה. רק מדינה כמו ישראל בעל התסמונות של האישה המוכה, יכולה לחטוף יריקות בפרצופה פעם אחר פעם ולטעון שמדובר בגשם. מלך ירדן הוא אנטישמי. והגיע הזמן להבין ולהפנים.