אחרי הסערה: שופט ‘העליון’ כבר לא משתתף בצער משפחת המחבל

בעקבות הביקורת מצד משפחות שכולות על פסק דין של השופט ניל הנדל, בו כתב כי הוא"משתתף בצער המשפחה", התפרסם פסק דין עדכני ממנו נמחקה ההערה המסעירה
חיים טוויל
ל' חשון התש"פ / 28.11.2019 17:25

בעקבות הסערה התקשורתית: פסק הדין של שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, בו כתב כי הוא “משתתף בצער המשפחה” של מחבל – שונה, ובפסק דין עדכני שפורסם נמחקה ההערה שהסעירה את הרוחות.

לפסק הדין החדש צורפו גם חתימותיהם של השופטים קרא וגרוסקופף ונותר בו המשפט על מחיקת העתירה בלבד.

אתמול התקיים דיון בבית המשפט העליון, בו קיבל השופט הנדל את בקשת עו”ד כאמל נאטור, פרקליטו של המחבל סאמי עאהד אבו דיאק, למחוק את העתירה שהגיש לבג”ץ.

הפרקליט ביקש למחוק את העתירה, בה ביקש לשחרורו עקב מחלתו הסופנית ומצבו הבריאותי הקשה מסיבות הומניטריות ורפואיות – משום ששלשום מת המחבל ממחלת הסרטן בה חלה, בעודו כלוא בבית הכלא.

המשפט שכתב השופט עורר זעם בקרב בני משפחות שכולות.

המחבל אבו דיאק ריצה עונש מאסר על הרצח של איליה קרביץ’ הי”ד ב-כ”ט סיוון תשס”א, בכניסה לכפר סילת הסמוך לחומש – היישוב בו התגורר.

המחבל ירה בו למוות ממארב. הוא נעצר כשנה לאחר הרצח, הורשע בגרימת מוות בכוונה, חטיפה, ירי לעבר אנשים וניסיון רצח.

בגין פעולות טרור נוספות שביצע כנגד יהודים נגזרו עליו 3 מאסרי עולם, מהם ריצה כ-17 שנות מאסר – עד מותו.

פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות, המלווה על ידי תנועת ‘אם תרצו’, אמרו בתגובה לאחר פירסום הגירסה הראשונה: “אנו מקווים כי כבוד השופט לא התכוון לדברים שעליהם חתם, שכן מדובר בפגיעה הזויה במשפחתו של איליה קריביץ’ וברגשות כלל המשפחות השכולות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות