‘אטימות על גבול הרוע’: מתעמרים בילדי החינוך המיוחד החרדיים

למרות עיכובים שוב ושוב, ועל אף הבטחות כתובות של משרדי האוצר והחינוך - המדינה מבקשת מבג״ץ לעכב בשנה נוספת את השוואת התקצוב של גני הילדים בחינוך המיוחד החרדי • ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס: "מה ללמוד מכאן? שאסור ללמוד על הבטחות של משרד האוצר?" 
אריה ריבקינד
כ"ט חשון התש"פ / 27.11.2019 11:10

למרות עיכובים חוזרים ונשנים, המדינה מבקשת מבג”ץ לעכב שנה נוספת את השוואת התקצוב של גני הילדים בחינוך המיוחד החרדי – ובניגוד לכל ההבטחות לטפל בנושא “בהקדם האפשרי”. כך נחשף הבוקר (רביעי) בגל”צ.

כיום מקבלים גני החינוך המיוחד החרדיים 54% תקצוב לעומת גנים אחרים.

“משרדי החינוך והאוצר מושכים עוד ועוד זמן – על חשבון האוכלוסייה החלשה ביותר”, נאמר בדיווח.

חבר הכנסת יעקב מרגי אמר בתגובה לפרסום: “בקשת המדינה מבית המשפט לעיכוב בהשוואת תנאי תלמידי המוכש”ר בחינוך המיוחד הינה חוצפה והוספת חטא על פשע, כאשר זו הצהרת כוונות של המדינה המבקשת סעד להמשיך ולפעול באפליית תלמידים ובפרט בחינוך המיוחד, בניגוד לחוק”.

מרגי הוסיף: “אני מנסה לשער מה היה קורה אילו הייתה מבקשת המדינה לחדול מתיעדוף תיקצוב חינוך הממלכתי דתי ב-20% ויותר בהשוואה לחינוך הממלכתי.
בקשה זו הינה בניגוד להבטחות כתובות של משרדי האוצר והחינוך בדיוני וועדת החינוך, כי בדיוני תקציב 2020 תיקון עוולה זו תקבל עדיפות עליונה”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, צייץ בדף הטוויטר שלו: “ילדי החינוך המיוחד החרדי לא יכולים לשלם את מחיר הכאוס הפוליטי. התקציבים שצריכים להגיע אליהם לא יכולים לחכות יותר. אני קורא הבוקר לשר החינוך ‎רפי פרץ – העבר את הכסף לילדים. כל טיפול, כל שיעור יקדם אותם לחיים טובים יותר”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס תקף את משרד האוצר: “זו אטימות על גבול הרוע. ישבנו בוועדת כספים וקיבלנו הבטחות פעמים רבות, כולל בכתב, מה ללמוד מכאן? שאסור ללמוד על הבטחות של משרד האוצר?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות