השר אוחנה לפרקליטים: “לא כל אמירה שלא מקובלת היא הסתה”

שר המשפטים באירוע של הפרקליטות: "הביקורת רק תגבר. אני מזמין אתכם לנסות אחרת. תקשיבו לנו בלב פתוח ובנפש חפצה. תתמודדו עם הדברים"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התש"פ / 26.11.2019 19:46

שר המשפטים אמיר אוחנה הגיב היום (שלישי), באירוע פתיחת השתלמות הפרקליטות באילת, על הדיווח כי  בפרקליטות המדינה תכננו לנקוט צעדי מחאה נגדו במהלך נאומו היום.

בנאום אמר השר אוחנה: “לא כל אמירה שלא מקובלת היא הסתה”.

שר המשפטים פתח: “יש פיל לבן בחדר. מדוע הפרקליטות בעין הסערה, ומדוע הציבור, לפחות בחלקו, לא עומד ומריע? הסיבה העיקרית: חוסר האימון הקיים, ושאסור להתעלם ממנו, כלפי רשויות אכיפת החוק בכלל, וכלפי הפרקליטות בפרט…

“הציבור ידען, חכם, חוקר, גם המידע בימנו נגיש… המשפט הפלילי אמור להיות ברור וחד… והנה הדברים מונחים בפנינו ואינם ברורים כלל. לא ברור מהו העבירה, מהו הערך המוגן… אם כתב אישום צריך שעות של הסברים באולפנים, זו בעיה!”

אוחנה הוסיף: “אני יודע שעצם ההופעה שלי פה היום עוררה ויכוח בתוך הפרקליטות. חלקכם קיבל הוראות ‘לא למחוא כפיים’, מחד, לא לעורר פרובוקציות מאידך. להגיע? לא להגיע? להימנע בהפגנתיות? ממני לא יצאו הוראות, כי זה לא חשוב, כי זו קוסמטיקה בלבד…הנטיה שלנו להשתבלל, לא לשמוע את קולות הביקורת, זהו מתכון בדוק להתרסקות.

“הביקורת רק תגבר. אני מציע לכם לנהוג אחרת: הקשיבו לה, שמעו אותה, בלב פתוח ובנפש חפצה. התמודדו עם הדברים! לא כל אמירה שאינה עריבה לאוזן היא הסתה. זהו העם שקורא אלינו”…

לפי דיווח של תמר אלמוג ב’כאן חדשות’, המחאה שתוכננה נגד אוחנה נבלמה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן הביעו עמדה כי לא יהיה זה נכון לנקוט כל צעד מחאתי.

בסופו של דבר, מרבית הפרקליטים המעורבים החליטו שכעובדי מדינה לא יפעלו כך ולא יספקו תחמושת לביקורת נוספת עליהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות