הפרקליטות בוחנת את פרשת ‘המימד החמישי’ של בני גנץ

בימים האחרונים הועברו לבקשת הפרקליטות חומרים מהביקורת של מבקר המדינה על מערך הרכש של המשטרה ו'המימד החמישי' - שבראשה עמד גנץ • מדוח הביקורת עלה, כי 'המימד החמישי' הציגה עובדות לא נכונות למשטרה, מה שהוביל את המשטרה לערוך ניסוי בעלות 4 מיליון ש"ח
יוני גרין
י"ט חשון התש"פ / 17.11.2019 12:28

פרקליטות המדינה קיבלה בימים האחרונים, לבקשתה, ממשרד מבקר המדינה חומרים מהביקורת שערך, הנוגעים למערך הרכש של המשטרה וחברת ‘המימד החמישי’, שבראשה עמד יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ.

הדרישה לפתוח בחקירה עלתה בעקבות דוחה מבקר על מערך הרכש במשטרה.

מהדוח עלה, כי ‘המימד החמישי’ הציגה עובדות לא נכונות למשטרה במסגרת משא ומתן שניהלו הצדדים והביא את המשטרה לערוך ניסוי לפרוייקט בעלות של ארבעה מיליון שקלים, תוך אופציה ליציאה לפרויקט ענק של המשטרה בהמשך, בשווי 50 מיליון שקלים.

בחינת החומרים בפרקליטות מגיעה בעקבות עתירה לבג”צ אותה הגיש ארגון ‘לביא’ לזכויות אדם ומינהל תקין בחודש אוגוסט האחרון, בה ביקשה להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית, בחשד לקבלת דבר במרמה נגד בכירי חברת הטכנולוגיה ‘המימד החמישי’ – הנמצאת בפירוק, ובהם יו”ר כחול לבן.

בתגובה מקדמית למדינה, הודיעה הפרקליטות כי משכה את חומרי החקירה ממש לאחרונה מלשכת היועמ”ש של מבקר המדינה והחלה בבחינת החומרים.

בארגון לביא דרשו מבית המשפט העליון להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית בפרשייה – וזאת “בעקבות ממצאי דו”ח מבקר המדינה, ממנו עלה לכאורה כי במהלך משא ומתן עם המשטרה ביחס לפרויקט טכנולוגי שלמשטרה היה עניין בו, הציגו אנשי ‘המימד החמישי’ מצגים כוזבים בפני המשטרה. לפי הדו”ח חברת ‘המימד החמישי’ הציעה למשטרה להתקשר בחוזה רחב היקף למכירת טכנולוגיה ייחודית”, נכתב בעתירה.

בתגובה שהוגשה בסוף השבוע שעבר לבית המשפט הודיעה הפרקליטות: “החומרים המבוקשים הועברו מלשכת המבקר והתקבלו בלשכת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים רק ביום 22 באוקטובר 2019, היינו לאחרונה ממש. חומרים אלו ייבחנו ולאחר מכן תתקבל ההחלטה המתאימה”.

יצוין, כי החומרים הועברו מידי היועמ”ש של המבקר ביום האחרון שהוקצב לעניין על ידי בית המשפט, והפרקליטות מתחה את החבל עד קצהו האחרון.

בעקבות התגובה בית המשפט ביקש מארגון לביא להודיע בתוך שבוע ימים האם בכוונתם לעמוד על העתירה.

מדו”ח מיוחד של מבקר המדינה בעניין מערך הרכש במשטרת ישראל, עלה כי בשנת 2016 פנתה ‘המימד החמישי’ אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת.

לאחר בדיקות שונות, היה צורך לבצע פיילוט על מנת לבדוק את יכולות המערכת, דבר שהצריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים ביחס לחברה, יכולותיה ולקוחותיה שבעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז.

לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל. אלא שחוות הדעת כללה, לכאורה, פרטים כוזבים ביחס לחברת ‘המימד החמישי’, ניסיונה וללקוחותיה.

על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014. בנוסף נאמר, כי לחברה חמישה לקוחות שהנם גופים ביטחוניים וכי קיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף.

מבדיקת המבקר עולה לכאורה כי מדובר בפרטים שאף הם כוזבים, וכי לכאורה לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון בטחוני.

עו”ד יצחק בם, אשר הגיש את הבג”צ מטעם ארגון לביא: “משמח לראות שחומרים ומסמכים ממבקר המדינה הגיעו לפרקליטות ביום שנקבע לכתחילה המועד לתגובה לעתירתנו. חבל שצריך לעמוד על היועמ”ש ועל פרקליט המדינה עם שוט של בג”צ כדי שהם יטרחו לעיין בממצאי דו”ח מבקר המדינה המעלה חשדות לפלילים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפרקליטות סוחטת את גנץ
    18/11/2019 08:37
    בישראל הכל אפשרי
  1. במשך 9 חודשים מפירסום דוח המבקר הפרקליטות אפילו לא בחנה את החומרים.

    היום,יומים לפני פקיעת המנדט של גנץ דוחפת הפרקליטות את גנץ לממשלת מיעוט ערבים כדי שיקבל חסינות ראש ממשלה

    זו השחיתות בהתגלמותה

  2. הכל עניין של טיימיניג
    18/11/2019 08:43
    מאפית הפרקליטות
  3. במשך 9 חודשים מפירסום דוח המבקר הפרקליטות אפילו לא בחנה את החומרים.

    היום,יומים לפני פקיעת המנדט של גנץ דוחפת הפרקליטות את גנץ לממשלת מיעוט ערבים כדי שיקבל חסינות כראש ממשלה

    זו השחיתות בהתגלמותה

  4. הזוי!!!
    03/12/2019 13:54
    לבן
  5. אתם מבינים מה עשו??? לקחו סוד כמוס נתוני אזרחי ישראל (data) והעבירו דרך מפכל המשטרה דרך איש סוד משותף שהוא בני גנץ למרגל רוסי שאחראי על כל הריגול הרוסי בנושא סייבר!!! והציגו מצג שיקרי למשטרת ישראל כדי לקבל 4 מליון שח לצורךהפיילוט ולזכות במשרה של 50 מליון שח.!!! העבירו נתונים של אזרחי ישראל למרגל רוסי… הזוי!!!