הראיון אצל שוומנפלד ואדמקר שדן מרידור ירצה לשכוח I ויש גם תמליל

השר לשעבר דן מרידור העניק הבוקר ראיון לתכנית 'ישר ולעניין' בהגשת דודי שוומנפלד ויקי אדמקר ב'קול ברמה' • לאחר שמרידור טען כי נתניהו מנסה להימנע מהגעה לבית משפט - הוא נשאל שוב ושוב כיצד, אך לא הייתה לו תשובה • הפיתרון? לברוח מהשידור
אבי כץ
ז' חשון התש"פ / 05.11.2019 14:21

דן מרידור העניק הבוקר (שלישי) ראיון  לתכנית ‘ישר ולעניין’ בהגשת דודי שוומנפלד ויקי אדמקר ברדיו ‘קול ברמה’.

השניים שוחחו עם השר לשעבר על תיקי נתניהו. אלא שהראיון הסתיים בצורה לא נעימה.

מה קרה?

הנה הראיון:

“אני יודע מה שכל אזרח יודע, לא יותר. אינני יודע לאן זה יכול להתגלגל זה בוודאי משבר שמזיק לנו, לא מכובד, מקשה על התפקוד של הממשלה, של הכנסת וזה חבל שזה כך. אינני יודע איך זה ייפתר, אני חושב שהשאלה שראש הממשלה הנוכחי שואל את עצמו איננה איך להרכיב ממשלה אלא איך להבטיח הימלטות מהדין. ולכן כל עוד לא יובטח, ואני מניח שלא תובטח לו, חסינות, הוא יצטרך, אם היועץ המשפטי יחליט כך בקרוב, הוא יצטרך לעמוד ויתברר אם חס וחלילה עבר עבירות או לא.

“כל עוד זה לא יובטח, אני מניח שהוא לא ירצה ממשלה שלא תבטיח את זה. ואני חושש שבגלל זה נתגלגל לבחירות נוספות, בתקווה שלא”.

שוומנפלד: אתה היית נוהג אחרת ממנו לו היית ראש ממשלה ובפרקליטות או מי שלא יהיה היו מנסים, בצדק או שלא בצדק, להוריד אותך מהשלטון? אתה לא מבין אותו? את המניע שלו?

מרידור: כל אדם הגון היה נוהג אחרת. לא רק אני. אדם שיש נגדו חשדות כאלו.

שוומנפלד: החוק לא מאפשר לו להישאר על כס ראש הממשלה כל עוד הוא לא הגיע לבית משפט?

מרידור: כן, אבל בשביל זה צריך להגיע לבית משפט. אם מישהו מנסה למנוע הגעה לבית משפט על ידי חסינות, אי אפשר לומר תן לבית משפט להחליט אבל למנוע מבית המשפט להחליט. זו צביעות. ולכן, אני חושב שאם יש חשדות כל כך בכירים, שעברו כבר את הפרקליטות וגם היועץ המשפטי החליט, אחרי שהוא הוריד לא מעט תביעות לרמה יותר נמוכה לגבי תיקים מסוימים וחלקם כלל לא, להעמיד לדין על שוחד והפרת אמונים כפוף לשימוע, אז אני מניח שיש דברים בגו. יכול להיות שיתברר שאין כלום, לא היה כלום וכן הלאה, יכול להיות. אדם זכאי עד שיוכח אחרת.

שוומנפלד: נו זה מה שנתניהו אומר.

מרידור: לא, הוא אומר את ההיפך. אני זכאי אבל לא אתן לכם לברר את השאלה הזו. את זה אי אפשר להגיד. אפשר לומר שלאדם יש חזקת חפות כל עוד לא הוכח אחרת.

שוומנפלד: הוא לא שלח את פרקליטיו לשימוע? מה זאת אומרת הוא לא משתף פעולה? הוא לא היה בחקירות?

מרידור: היתה לו ברירה?

שוומנפלד: לא הייתה לו ברירה, אבל יש לו ברירה כרגע להיות על כס ראש ממשלה.

יקי אדמקר: אתה בא ואומר לאורך הדקות האחרונות: נתניהו רוצה חסינות, רוצה למנוע מעצמו משפט. הוא לא עשה שום צעד בכיון הזה. זה שאולי גורמים במערכת הפוליטית, ואתה מצטרף אליהם, אני לא ראיתי שנתניהו ניסה למנוע הגעה למשפט עם התיקים שמתנהלים נגדו.

מרידור: טוב אני כנראה חי במקום אחר, או שאתם רואים דברים אחרת ממני, אני הנחתי שכל מה שעשו חברי הכנסת והשרים שלחצו לחסינות ואמרו את זה במפורש כדי למנוע משפט עשו את זה מטעמו. אולי טעיתי.

יקי: איפה? תן לי חבר כנסת אחד בליכוד שעשה צעד בקדנציה הקודמת או הנוכחית בעד חסינות לנתניהו. איפה?

מרידור: יש לא מעט, אתה יכול לשמוע דברים שאמר מיקי זוהר, הצעת החוק שהגיש.

יקי: עזוב אותי מראיונות בתקשורת. אתה אומר, נתניהו מונע או רוצה למנוע הגעה למשפט. איפה רצה למנוע דבר כזה?

מרידור: על ידי חסינות.

יקי: איפה?

שוומנפלד: אין חוק כזה, אין הסכם קואליציוני כזה.

יקי: באיזה פורום חשאי בכנסת? אני שואל אותך, איפה נתניהו ניסה לעשות דבר כזה?

מרידור: אתה רוצה לחזור על השאלה עוד כמה פעמים, ואולי הציבור ישתכנע בדברים שאין להם שחר.

יקי: אתה, מר מרידור, אומר כאן בשידור דברים שהם חמורים נגד נתניהו. ואני שואל אותך: היכן נאמרו הדברים מלבד מיקי זוהר ועוד ח”כים בליכוד שאמרו כל מיני דברים…

שוומנפלד: שזה גם עניין לגיטימי כי הרי יש מדינות בהן כל עוד בן אדם הוא בשרות ראש ממשלה או נשיא לא נחקר, יש דברים בעולם, זה לא משהו מופרך.

מרידור: אנחנו כנראה חיים בשני עולמות שונים. העולם שאני מכיר, בדמוקרטיה שאני מכיר וכנראה לא מחייבת אתכם, אדם לא מחוקק ולא עושה מהלכים אישיים לעצמו. לא משנה לשנות את החוק לעצמו כשהוא בתפקיד.

יקי: אמרת שנתניהו ניסה לקדם חסינות כדי למנוע הגעה למשפט. אני שואל, איפה נתניהו ניסה לעשות זאת בכנסת או בממשלה? אתה לא עונה…

מרידור: התשובה שלי לא תספק אותך כי יש לך דעה ברורה מראש.

שוומנפלד: יכול להיות שלך גם יש דעה ברורה מראש?

יקי: אין לי דעה ברורה מראש אני פשוט רוצה לברר את הדבר הזה…

שוומנפלד: יכול להיות שגם לך יש פוזיציה ברורה מאד מראש, בנושא של ראש הממשלה בנימין נתניהו?

מרידור: אתה רוצה להקשיב? ההבדל ביני לבינכם שאתם מראיינים ואני מרואיין . הבנת? אז אם אתה רוצה לשמוע את דעתי אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה.

יקי: מרואיין בדרך כלל עונה על שאלות שהוא נשאל ולא תוקף את המראיינים כי אין לו תשובה לתת, צר לי…

מרידור: תודה רבה לכם על הראיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות