השמאל זורק בוץ – ונתניהו וח”כי ליכוד מיהרו לגנות את נאום קידר

ראש הממשלה כינה את דבריו של ד"ר מרדכי קידר בהפגנה בפתח תקווה, לפיהם לא יגאל עמיר רצח את רבין - ''דברי הבל'' • עמיר פרץ השתלח: "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון"
אריה ריבקינד
א' חשון התש"פ / 30.10.2019 12:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו התנער מדבריו של ד”ר מרדכי קידר אמש (שלישי) בהפגנה בפתח תקווה, ולפיהם לא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל.

“ראש הממשלה מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז”ל, נמסר מטעמו של נתניהו.

נאומו של קידר עורר סערה וגרר מתקפה משמאל.

ח”כ עמיר פרץ, יו”ר מפלגת העבודה, הגיב: ”נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא של קידר, האוירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נילמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההסטוריה על ידי אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. העבודה בראשותי תמשיך להלחם על דרך רבין, ולהביא תקוה עם דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי”.

ח”כ סתיו שפיר אמרה כי ”ביבי תומך בהפגנה שאחד מנואמיה טען שיגאל עמיר לא רצח את רבין. מפתיע שהרוצח בעצמו עוד לא הוזמן לשלוח נאום מהכלא כדי לגבות את טענת נתניהו על רדיפת מערכת האכיפה את “הימין”.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי אמר בתגובה לדבריו של ד”ר קידר: “יגאל עמיר הודה והורשע ברצח רבין, ומעולם לא הביע חרטה. אם יש למישהו ראיות חדשות הוא יכול להעלות אותן בפני הגורמים הרלבנטיים. קונספירציות שפוגעות ברגשותיו של מרבית העם בנושא הזה, מקומן לא בהפגנה נגד הדיקטטורה המשפטית”. 

ח”כ ניר ברקת מהליכוד הגיב על דברי ד”ר מרדכי קידר שיגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין. “יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה שלושה כדורים בגבה ובליבה של מדינת ישראל. כל אמירה אחרת מוזילה את הרצח המתועב של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין”.

גם באוניברסיטת בר אילן מתנערים מדבריו של ד”ר מרדכי קידר.

“הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד”ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית”, נמסר מבר אילן.

בהמשך הודיעה האוניברסיטה כי היא משעה את ד”ר קידר מייצוג, ולכן הוא לא ישתתף בשבוע הבא בכנס בדרום אמריקה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עןשים סיפור
    31/10/2019 19:51
    התותח
  1. כולה מת זקן שגרם ל2000 הרוגים בגלל אוסלו

  2. כל הכבוד
    02/11/2019 13:16
    ציון
  3. כל הכבוד לראש הממשלה שהגיב מיד לדברים של ד”ר קידר ודחה אותם על הסף. למרות שאיני מתומכיו של ראש הממשלה יש בי הערכה רבה לדבריו. הגיע הזמן כבר להניח את כל הספקולציות וסיפורי הבדים בצד יתעשות למען המאחד בנם ולא ליצור פרובוקציות מיותרות. אז כן, תודה ביבי, אדוני ראש הממשלה על הדברים.