פרקליטו של פילבר: הוא לא חש מוטרד • שקד: זכויות נרמסות

עורך הדין של עד המדינה שלמה פילבר מבהיר: הוא לא הגיש תלונה על המחאה, לא הרגיש מוטרד בזמן אמת וגם לא בדיעבד מול ביתו • שקד תוקפת את החרמת הטלפונים הסלולריים של יועצי נתניהו: "לקחת את הסלולרי ולהחרים אותו זה כמו להפשיט אדם, צריך לעשות זאת במשורה"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התש"פ / 28.10.2019 10:27

עו”ד דרור ארד איילון, פרקליטו של שלמה פילבר, הבהיר הבוקר (שני) כי חקירת הבכירים במטה הבחירות של הליכוד בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, לא נפתחה בעקבות הגשת תלונה מצד פילבר.

“פילבר לא הרגיש מוטרד בזמן אמת וגם לא בדיעבד. ההפגנה מול ביתו לא שונה משום מחאה אחרת מול משכנם של ממלאי תפקידים”, אמר עורך הדין בראיון בגלי צה”ל.

בחדשות 13 דווח מפי גורמים במשטרה, כי החקירה נפתחה בעקבות הודעה שמסר פילבר למשטרה על האירוע.

החקירה ביחידת להב 433 החלה בעקבות סרטון שהופץ ברשת בימי הקמפיין, בו נראה לכאורה רכב מקושט כמו של תהלוכת ספרי תורה, סמוך לביתו של פילבר בגבעת שמואל. מהרכב הושמעו קריאות לעבר פילבר שחתם על הסכם עד מדינה בתיק 4000.

במסגרת הפרשה נחקרו במשטרה שניים מהאנשים הקרובים ביותר לראש הממשלה – דובר משפחת נתניהו עופר גולן, שהיה מנהל קמפיין הליכוד, ודובר הליכוד יונתן אוריך.

המשטרה החרימה את הטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מחקירת החשד להטרדת עד המדינה.

 

עורך דינו של גולן, עמית חדד, אמר: “מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי.

”אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט – הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר”, הדגיש עו”ד חדד.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר אמש: “הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה”.

“המכשיר הסלולארי הוא העולם הפנימי שלנו”

יו”ר הימין החדש, שרת המשפטים לשעבר ח”כ איילת שקד, תוקפת הבוקר את המשטרה והפרקליטות, בעקבות החרמת הטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה.

“המכשיר הסלולארי הוא העולם הפנימי שלנו. כל עולמנו האישי. כל סודותינו. הקשרים שלנו. המשפחה שלנו. החברים שלנו”, כתבה הבוקר שקד בדף הפייסבוק שלה.

לדבריה, “לקחת לאדם את הסלולארי ולהחרים אותו זה כמו להפשיט אדם. צריך לעשות זאת במשורה. להגיד לכם שהמקרה של יועצי ראש הממשלה הוא כזה? מסופקני”.

“זה באמת לא עניין של ימין ושמאל”, טענה שקד, “כשרת משפטים טענתי שזכויות חשודים נרמסות תחת גלגלי המשפט הפלילי. במקרה של טלפון סלולרי, נכון להיום מספיק הסכמה של החשוד כדי לחדור לטלפון שלו אפילו לא נדרש צו בית משפט”.

היא סיפרה: “קידמתי חוק לזכויות חשודים ואת חוק החיפוש שהעניין היה אמור להיות מוסדר בהם, כך שבוודאי ידרש צו בית משפט לעניין כזה אבל הכנסת התפזרה ועוד לא סיימנו את העבודה”.

את הפוסט סיכמה שקד בתרגיל מחשבתי אותו: “קראו רגע את ההודעות שלכם מהשבוע האחרון וחישבו שמישהו לוקח לכם אותו והכל חשוף בפני עשרות אנשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרת המשפטים כבר לא!!!
    28/10/2019 19:01
    נועה
  1. גברת שקד זה מה שיש לך להגיד?
    הטרדת עד מדינה בסדר מצידך…? לפושעים מחטטים גם בארונות ומגרות הבית ככה זה !!!