צפו: שוטר חשמל צעיר שומר שבת בטייזר בלי סיבה • המשטרה: סולק מתפקידו

שוטרים שהוזעקו בליל שבת לשכונת מגורים במגדל העמק בעקבות תלונה על רעש, עצרו צעיר שחלף במקום - ואחד מהם ירה בו עם אקדח טייזר, למרות שהצעיר לא התנגד • המשטרה: "החומר הועבר לבחינת מח"ש. בשלב זה הוחלט להעביר את השוטר מתפקידו"
חיים טוויל
י"ז תשרי התש"פ / 16.10.2019 18:43

תיעוד מעורר סערה: שוטרים שהוזעקו בליל שבת לשכונת מגורים במגדל העמק, בעקבות תלונה על נערים שצועקים ליד בתי מגורים, עצרו צעיר שחלף במקום.

בין השוטרים לצעיר, שומר שבת, התפתח עימות בין הצדדים, כאשר בסופו שוטר שלף אקדח טייזר, כיוון אותו אל הצעיר שקרס והתעלף.  זאת למרות שבני משפחתו טוענים כי לא היה כל צורך בכך, שכן הוא לא התנגד פיזית למעצרו.•

הסערה ברשתות החברתיות פרצה לאחר שאורלי ביטון, קרובת משפחתו של הצעיר, פרסמה פוסט בפייסבוק – לצד סרטון שתיעד את המתרחש – ובו תיארה את שאירע: “ביום שישי האחרון אלירן היה אצל חברתו ויותר מאוחר בערב הלך ברגל לכיוון ביתו דרך הטיילת שבנוף העמק כיוון שהוא שומר שבת. באותו הזמן הוזמנה ניידת בעקבות תלונה על כמה נערים שהפריעו עם הצעקות לשכנים. תוך כדי שאלירן חוצה את מקום הנערים, השוטרים קופצים עליו ואוזקים אותו מבלי לבדוק למי הוזמנה המשטרה”.

אורלי הוסיפה וסיפרה: “אלירן לא התווכח, הושיט את ידיו שיאזקו אותו והתחנן לשוטר שלא יגרום לו לנסוע בשבת ושהוא מוכן להתלוות אליו ברגל אזוק לתחנת המשטרה במרחק של 5 דקות הליכה לכל היותר. השוטר המשיך לצעוק וביקש לאזוק את ידו השנייה של אלירן מאחורי הגב.

“בשלב אלירן מסתובב ושם את שתי ידיו מאחורי הגב ומחכה שיאזקו אותו ללא כל התנגדות. לאחר כמה שניות, במקום לאזוק אותו, השוטר שולף את אקדח הטייזר שלו ויורה באלירן בעמוד השדרה. אלירן מתעלף לכמה שניות וכשמתעורר ממשיכים לקפוץ עליו השוטרים כשהוא שוכב על הבטן ולאזוק כאילו תפסו מינימום מחבל בדרך לפיגוע”.

הערה: בוידאו מופיעות נשים

קרובת משפחתו מדגישה: “לאורך כל הסרטון לא נשקפת סכנה לחיי השוטרים ואלירן משתף פעולה לאורך כל התקרית”, הדגישה קרובת המשפחה. “לבסוף מרימים אותו לניידת כאילו היה אחרון העבריינים והוא נשאר עצור עד השעה 7:00 בבוקר.

“אז אם עד היום פחדנו על הילדים שלנו מהנוער שמסתובב בלילות, היום אנחנו מפחדים ממשטרת ישראל – משטרה שאמורה להגן עלינו ועל ילדינו. מישהו כאן התבלבל מהו חוק וסדר, ומהו מעשה בריונות… היום זה הוא ומחר זה יכול להיות כל אחד מילדיכם”.

מהמשטרה נמסר: “מבירור ראשוני של המשטרה עלה כי השוטר פעל בניגוד לנהלים ולא כפי שמצופה משוטר במצב דומה. החומר הועבר לבחינת מח”ש ובמקביל הוחלט בשלב זה להעביר את השוטר מתפקידו לאלתר. בסיום בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינו”.

במשטרה הוסיפו:  “התנהלות חריגה זו אינה מאפיינת כלל את שוטרי משטרת ישראל כמי שמבצעים פעילות אכיפה במקצועיות מדי יום ומעניקים שירות למיליוני אזרחים במקצועיות, במסירות ומתוך כבוד הדדי לכל אדם”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משטרת עבריינים בחסות החוק
    16/10/2019 19:11
    משטרת עבריינים
  1. כל השוטרים עבריינים בחסות החוק שפגעו בבחור הזה אלירן כולם ללא יוצא מהכלל צריכים לקבל מכתב פיטורין ולעמוד לדין מיידי.

    כל הכבוד למי שצילמה וראוי שעל אזרח יצלם ויתעד מעשים נפשעים כאלה.
    שידעו השוטרים הארורים שיש פרסום וגם בעקבותיהם תביעות נגדם.
    למשםחתו של אלירן מציעה לכם לעשות מבצע התרמה ציבורח באינטרנט למען יראו וייראו משטרת העבריינים הזו שחוקרת שופטת ומחפה על שוטרים מזעזעים כאלה.

  2. שוטר יורה בטייזר בנער
    17/10/2019 10:22
    דודו
  3. בושה וחרפה לשוטר ולמשטרת ישראל
    תת רמה של שוטר שהשתן עלה לו למח
    לפטר אותו לאלתר עבריין בחסות החוק

  4. הועבר למח"ש. במח"ש יש תור מכאן ועד אמריקה ועד שיגיעו לאמריקה יהיו עוד כמה נפגעים וישכחו הראשונים, משהוא זוכר את יענקי רוזינברג, משיכת הפאות מבית שמש, העדויות שקר של שוטרים. לכו תבדקו אם הם עובדים במשטרה תופתעו בטוח.
    20/10/2019 10:12
    אחדד
  5. המשטרה חייבת לעשות בדק בית זה יחזור אליהם בגדול יש להם מזל שלא היו שם חמומי מח אחרת זה היה נגמר אחרת ה”י.

  6. בושה. בושה. לראות ולא להאמין, מה זה האכזריות הזו, רואים שאלירן ילד טוב ומתוק רואים שיש לו כבוד והוא כנוע ולא אחד בלגניסט, אז למה למה למה עד מתי נראה דברים כאלו. אלירן אנחנו אתך וקדשת שם שמים ברבים אשריך לא כל אחד זוכה לקדש את השבת ברבים מה שאתה זכיתה. ה' יעזור שתראה רק טוב כל ימי חיך ותתקדם בתורה ויראש שמיים ועוד נשמע שאתה רב גדול יש לך את זה תמשיך הקב"ב ועמ" י אתך
    20/10/2019 10:20
    יהודי מזועזע
  7. אין מילים לראות ולא להאמין. אבל אלירן קדשתה את השבת לעני כל העולם אשריך לא כל אחד זוכה, מקנה בך.