השנה החלה: מי אשם ש-10 נערות מאשקלון עדיין בבית?

שנת הלימודים החלה, אבל 10 נערות תושבות אשקלון, עדיין לא זכו לפתוח את השנה החדשה - כי "אין מקום" • 'נצח ישראל': "מתחננים שרוצים לפתוח כיתה ט' נוספת. יש ביקוש גדול, אבל העירייה מטילה וטו" • העירייה: "דרשנו לתת עדיפות לתלמידות תושבות העיר על פני תושבות חוץ"
חרדים 10
ג' אלול התשע"ט / 03.09.2019 16:23

למרות ששנת הלימודים החלה כבר ביום ראשון, 10 נערות חרדיות, כולן תושבות אשקלון, עדיין לא זכו לפתוח את השנה החדשה עם חברותיהן לספל הלימודים.

לפי דיווח באתר ‘אשקלנייעס’, הנערות ביקשו ללמוד בבית הספר התיכון לבנות ‘נצח ישראל’, אולם שם לא קיבלו אותן ללימודים בטענה ש”אין מספיק מקום”.

לטענת עיריית אשקלון, הועברו הנחיות ברורות מהעירייה ומשרד החינוך להנהלת בית הספר – ולמרות זאת עדיין ההנחיות לא יצאו לפועל.

מי שנותרו חסרי אונים, הם ההורים שמוצאים עצמם בין הכיסאות בעקבות הוויכוח בין העירייה, משרד החינוך והנהלת בית הספר.

יהושוע בוכניק, מהנהלת מוסדות ‘נצח ישראל’, הגיב: “מזה זמן רב שאנחנו עושים הכל על מנת להביא את עיריית אשקלון להקשיב לבקשתנו בנוגע לבית הספר. בעירייה לא מוכנים לעשות כלום בנושא.

“מי שתוקע את הכל זאת העירייה. להנהלת החינוך העצמאי ובית הספר יש רצון כביר לפתוח כיתה נוספת, כיתה ט’. כבר הרבה זמן מודיעים על כך לעירייה ולאחראים”.

לדבריו, “כולנו מתחננים שאנחנו רוצים לפתוח כיתה נוספת לכיתה ט’. יש ביקוש גדול ורצון לפתוח, ומי שמטיל וטו ועוצר בעדנו זאת העירייה. אז בבקשה שהעירייה לא תתחכם יותר מדי הם עוצרים בעדנו”.

בעיריית אשקלון לא מתרגשים מההאשמות ואומרים: “מנהל חינוך מוקיר את בית הספר על היותו מוביל מצוינות לימודית. מדין תלמידי עירך קודמים לתלמידי עיר אחרת, הונחתה הנהלת בית הספר, כמתבקש מהליכי קבלה ורישום של משרד החינוך – לתת עדיפות לתלמידות תושבות העיר על פני תושבות חוץ.

“מאחר והנהלת בית הספר לא פעלה כן, יצאה הוראת שיבוץ עבור התלמידות תושבות העיר. הנהלת בית הספר בניגוד לעמדתנו ולעמדת משרד החינוך מסרבת לבצע את ההנחיות הנדרשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות