“הילדה במצב רע, אתה הולך לרווחה ואז כל העיר מדברת על זה”

עורך הדין של משפחת הילדה בת ה-7 מאשים את הרווחה ביישוב החרדי: "אמרו שטיפול בילדה יזהם את החקירה ולכן לא יטפלו בה. היא לא רוצה ללכת לקייטנות, מרטיבה בלילות. איך יהיה שיפור במצב אם אין טיפול?" • במשטרה מבהירים: יהיו עוד מעצרים • החשד נגד קטוסה לא הוסר לגמרי
חרדים 10
ו' אב התשע"ט / 07.08.2019 14:44

אחרי שאתמול נעצרו שני פלסטינים מהכפר קיביא בחשד כי בידיהם מידע על פרשת ההתעללות בילדה החרדית בת ה-7, שוחח היום (רביעי) עורך דינה של המשפחה, יהודה פריד, עם חדשות 12.

“באופן עקרוני לא מעוניין לדבר עם המשטרה”, אמר עו”ד פריד. “רוצה לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה ולא להתערב.

“לקראת ביטול כתב אישום נגד קטוסה, העברנו ראיות, אבל במשטרה אמרו שזה לא חיזק את התיק. אני לא מאמין לזה. לא יכול להיות שתוך שעתיים יש ממצאים מהמעבדות. מאז לא עידכנו וגם לא החזירו את החפצים שהעברנו”.

לאחר שחרורו של מחמוד קטוסה, תושב הכפר דיר קדיס, ששוחרר לפני כ-45 יום, התחדשה ואף התרחבה חקירת המשטרה, כאשר כ-100 חוקרים, מומחי סייבר, בלשים ואנשי מודיעין גויסו אך ורק לפרשה הזאת – שהתרחשה ביישוב חרדי באיזור בנימין.

לפי הדיווח בחדשות 12, במשטרה מעריכים כי בשבועות הקרובים יהיו עוד מספר מעצרים, כמו זה שהיה אתמול. בנוסף, המשטרה לא הסירה לגמרי את החשד ממחמוד קטוסה עצמו.

עו”ד פריד סיפר: “המצב של הילדה מאוד טראומתי. מצב של אדם שלא מקבל טיפול, יש לזה תוצאות. הרווחה אמרו שטיפול בילדה יזהם את החקירה ולכן לא יטפלו בה, אלא רק בעזרת ונטילציה, טיפול הרגעה בלי להתמקד בטראומה.

“איבדנו אמון במטפלת ופנינו למטפלת אחרת. היא התייעצה עם הרווחה ואחרי כמה ימים חזרה אלינו ואמרה: ‘אני לא יכולה לטפל בכם’. בסוף מצאנו, רק לפני שבוע, מישהו שיטפל, אבל לשם כך צריך לנסוע פעמיים בשבוע שעתיים מחוץ לעיר עם הילדה.

“המטפלות נתנו כל מיני תירוצים. אחת אומרת זה סיפור תקשורתי מדי, השניה אומרת שהיא כבר כמה שנים לא עוסקת בזה, השלישית אומרת שהיא צריכה אישור מהרווחה וחוזרת ואומרת שהיא מעדיפה שלא”.

“לפני שבוע מצאנו סוף סוף באופן עצמאי מטפלת”, הסביר פריד. “מישהי מעיר אחרת ממקום אחר שכנראה לא מעודכנת ואני מקווה גם שלא תעודכן בסיפור. מקווה שהילדה המסכנה הזאת סוף סוף תקבל טיפול. אני איבדתי את האמון ברווחה. אתה הולך לרווחה ולמחרת כל העיר מדברת על זה. אין לנו אמון במי שאומר ‘אני לא רוצה לזהם חקירה’. אנחנו רוצים מטפל שכל האינטרס שלו לטפל בילדה ולא משהו אחר”.

הוא הדגיש: “מצב הילדה רע מאוד. היא לא רוצה ללכת לקייטנות, מרטיבה בלילות. איך יהיה שיפור במצב אם אין טיפול? בטראומה לא הכל צף באותו רגע, זה קורה לאט לאט”.

בשירות הפסיכולוגי החינוכי ביישוב החרדי בו מתגוררת הילדה הכחישו כי מנעו ממנה טיפול.

על השאלה האם אכן נמנע טיפול מהילדה מסיבות של זיהום החקירה וההד התקשורתי, השיב גורם באגף הרווחה בעירייה לחדשות 12: “זה ממש לא מה שאני שמעתי. אני לא יכול להיכנס לפרטים אבל זה ממש לא מה ששמעתי. שמעתי שעוזרים לה. מה שבטוח הוא שהשאלה האם היא מטופלת או לא, לא קשורה בכך שהרווחה לא רוצה לעזור”.

כשנשאל על זיהום החקירה אמר: “בדרך כלל לפני דיווח ראשוני, לפני חקירת נוער אתה לא מטפל, אלא רק תומך במשפחה. אבל אחרי חקירת ילדים יש אפשרות לטפל בטראומה עצמה, וודאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות