עורכי הדין של המשפחה: מדליפים לפני שמודיעים לנו? איום ונורא

כחודש וחצי אחרי שחרורו של מחמוד קטוסה, בעקבות ביטול האישום נגדו, המשטרה עצרה שני פלסטינים שעבדו ביישוב בו גרה הילדה • המעצר - בעקבות עדות שמסרו הורי הילדה השבוע • עורכי דינם: "כל ידיעה כזאת מטלטלת את המשפחה" • קטוסה: "רוצה שיגיעו לאמת, אני חף מפשע"
חרדים 10
ו' אב התשע"ט / 07.08.2019 02:12

שני פלסטינים, תושבי הכפר קיביא, נעצרו אתמול (שלישי) בחשד למעורבות בפרשת ההתעללות בילדה בת ה-7 מיישוב חרדי באיזור בנימין.

אלו עצורים ראשונים מאז ביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, תושב הכפר דיר קדיס, ששוחרר לפני כ-45 יום.

בשיחה שקיים הלילה קטוסה עם חדשות 12 הוא הגיב על מעצרם: “הם עבדו באותה חברה שאני עבדתי בה, אני מכיר אותם בשמות. כל מה שאני רוצה שיגיעו לאמת, אני בן אדם חף מפשע”.

עוד בנושא:

נעצרו שני פלסטינים בחשד למעורבות בהתעללות בילדה החרדית

שני העצורים עובדים ליד בית הספר בו לומדת הילדה בת ה-7 – אחד מהם בישיבה והשני בניקיון. הם אינם חשודים בשום צורה בפרשת הילדה בת ה-7, ואף אחד מהם לא פגע בילדה או קשור להתעללות בה, אולם בידי המשטרה יש יסוד להניח כי יש בידם מידע כלשהו שיכול לספק קצה חוט לפענוח הפרשה.

בימים האחרונים העידו הוריה של הילדה פעם נוספת בפרשה – והשניים נעצרו בעקבות גרסה שמסרו ההורים.

לפי חדשות 12, גורם המעורה בתיק אומר כי בחודש האחרון צוות החקירה המיוחד המשיך לפעול והמשפחה שיתפה פעולה עם החוקרים באופן שהביא למסירת עדויות חדשות בתיק.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את משפחת הילדה, אמרו בשיחה עם חדשות 12: “בתקופה האחרונה במשטרה התעוררו והתחילו לעשות מאמצים. העובדה שמדליפים לעיתונות לפני שמודיעים למשפחה זה איום ונורא. כל ידיעה כזאת מטלטלת את המשפחה. אנחנו מאוד מצרים שאנחנו שומרים על כבוד ושקט החקירה והמשטרה מדליפה לאמצעי התקשורת ואפילו לא מיידעת”.

פריד הוסיף: “אנחנו שומרים על שקט ועמימות לתת למשטרה לעשות את עבודתה וזה דולף מבלי שאנחנו אפילו יודעים. הנחת העבודה היא שהחשוד המרכזי הוא עדיין קטוסה והיא לא השתנתה”.

הוא הבהיר כי המשפחה אינה חשופה לאמצעי התקשורת והוא יעביר להם את המידע.

עו”ד נאשף דרויש, המייצג את מחמוד קטוסה, הגיב למעצר: “שמעתי על זה מהתקשורת. התקשרתי מיד למחמוד לוודא שהוא לא בין העצורים. הוא ישן והערתי אותו. הוא לא שמע על זה ולא יודע מי הם. מאז שבוטל כתב האישום הוא לא נחקר שוב ולא יצרו איתו קשר מהמשטרה”.

עו”ד מונדר רעד אבו אחמד, שמייצג גם הוא את קטוסה, עודכן על מעצר שני החשודים הנוספים. בשיחה עם חדשות 12 אמר: “המשטרה עצרה שני פלסטינים החשודים במעורבות באירוע. בגרסתם הם טענו כי הם עובדים בעבודות מזדמנות והם אינם מכירים את מחמוד קטוסה”.

מהמשטרה נמסר אמש: “משטרת ישראל ממשיכה לחקור את התיק כל העת ובכל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה במאמץ להגיע לחקר האמת.

“במסגרת חקירה זו נעצרו היום שני חשודים בחשד לסיוע באירוע. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות”.

קטוסה שוחרר לאחר שהפרקליט הצבאי הראשי הודיע על חזרה מכתב האישום מכיוון שמהתשתית הראייתית הקיימת אין סיכוי סביר להרשעה.

לאחר שחרורו התחדשה ואף התרחבה חקירת המשטרה, כאשר כ-100 חוקרים, מומחי סייבר, בלשים ואנשי מודיעין גויסו אך ורק לפרשה הזאת – שהתרחשה ביישוב חרדי באיזור בנימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות