השמאל משתולל: השר אמיר אוחנה הדיח את מנכ”לית משרד המשפטים

שר המשפטים החליט לפטר את עו"ד אמי פלמור שמונתה על ידי ציפי לבני וכיהנה בתפקיד בחמש וחצי השנים האחרונות • מבקש למנות את איש אמונו - אופיר כהן • מיכל רוזין ממרצ: "ההדחה מריחה רע מאוד"
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ט / 23.07.2019 15:00

שר המשפטים אמיר אוחנה הדיח מתפקידה את מנכ”לית משרד המשפטים אמי פלמור.

במקביל, השר  גם פנה לנציב שירות המדינה וביקש למנות את איש אמונו – אופיר כהן, לתפקיד מנכ”ל המשרד.

פלמור שימשה כמנכ”לית המשרד בחמש וחצי השנים האחרונות.

היא הובאה לתפקיד על ידי שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, אולם נשארה לעבוד גם עם השרה איילת שקד – והשניים פעלו במשותף להובלת רפורמות במערכת המשפט והמשרד.

חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ הגיבה על ההדחה: “ההדחה של מנכ”לית משרד המשפטים אמי פלמור על ידי שר המשפטים הזמני אוחנה היא חריגה בוטה מסמכויות ממשלת המעבר.

“בייחוד כשמדובר בממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. ההדחה מריחה רע מאוד, כאילו נועדה להבהיל כל עובד ציבור שלא מיישר קו עם רוח המפקד”.

ח״כ מיכאל ביטון מכחול לבן מתח גם הוא ביקורת על החלטת שר המשפטי: “‏השר אוחנה טעית. היית פזיז מדי. אמי פלמור מונתה על ידי ⁦‪ציפי לבני‬⁩ וזכתה לאמון של ימנית אחת – איילת שקד. לא סתם. היא אחת המנכ״ליות הטובות במדינה. עשתה שוויון, הזיזה את המערכת ונאמנה לשריה. פיספסת”.

ח”כ פנינה תמנו-שטה מכחול לבן אמרה: “‏אמי פלמור, היא מנכ”לית בלתי רגילה. ‏מקצוענית על, ושליחת ציבור אמתית ורצינית שידעה להוביל תהליכים בלי מורא תוך דבקות במטרה. ‏אוחנה זה הפסד שלך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות