תמו 15 שנה של קרע: הסכם אחדות היסטורי בין חברי בד”צ קראון הייטס

יו"ר ועד הקהל של קראון הייטס, עו"ד זכי תמיר, בישר ביום שישי: "בית הדין של קראון הייטס הוא אחד" • לפי ההסכם הגאון רבי שלמה הלוי סגל ישמש כדיין בבד"צ, ומערכת הכשרות הוותיקה CHK תפעל תחת שלושת הרבנים
נתן פרל
י"ח תמוז התשע"ט / 21.07.2019 10:40

אחרי כחמש עשרה שנה של חילוקי דעות בין רבני שכונת קראון הייטס: שלושת חברי הבד”צ של שכונת קראון הייטס הרבנים הגאונים רבי אברהם אזדבא, רבי אהרן יעקב שוויי, ורבי יוסף ישעיה ברוין הגיעו להסדר – על משיכת כל התביעות ההדדיות בין הרבנים וחתימה על הסדר של אחדות שאושר בבית משפט בניו יורק.

יו”ר ועד הקהל של קראון הייטס, עו”ד זכי תמיר – שהסכם האחדות הוא הישג אישי שלו –  בישר ביום שישי כי הגאון רבי שלמה הלוי סגל ישמש כדיין בבד”צ, וכי מערכת הכשרות הוותיקה CHK תפעל תחת שלושת הרבנים, וכל הפסיקות יהיו אף הם בהסכמת כל הרבנים.

בסרטון שצולם מחוץ לבית המשפט המחוזי בניו יורק, הודיע תמיר בהתרגשות: “בית הדין של קראון הייטס הוא אחד”, והוסיף: “זהו אחד הימים החשובים ביותר בחיי”.

ביום שישי חתמו כל שלושת הרבנים על מכתב אחד לציבור, הקורא לחברי הקהילה לנצל את צום י”ז תמוז להגברת לימוד התורה, קריאת תהילים ונתינת צדקה – זאת נגד התקנות החדשות של מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק, המנסה להגביל את שעות הלימוד בישיבות ובבתי הספר.

קריאה משותפת זו סימנה את המהלך הראשון לקראת פיוס ושיתוף פעולה בין הרבנים, שפעלו עד כה בנפרד.

יו”ר ועד הקהל מכריז על האחדות:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות