נתניהו: מעונות היום יועברו למשרד החינוך • השר פרץ: מגיל 0 עד גיל 18

אחרי ההפגנות - נתניהו הודיע: מעבר למצלמות, הכשרת פעוטונים ופיקוח יסודי - סיכמתי עם שר החינוך רפי פרץ שאנחנו נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך
אריה ריבקינד
ה' תמוז התשע"ט / 08.07.2019 17:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם היום (שני) עם שר החינוך הרב רפי פרץ על העברת ההפעלה של מעונות היום ממשרד הרווחה לאחריותו של משרד החינוך.

זאת, על רקע מחאת ההורים על האלימות כלפי ילדים בפעוטונים.

ראש הממשלה נתניהו אמר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו: ”מעבר למצלמות, הכשרת פעוטונים ופיקוח יסודי – אני סיכמתי עכשיו עם שר החינוך רפי פרץ שאנחנו נעביר את תפעול מעונות היום למשרד החינוך. זה צעד מתבקש, דיברנו על זה אתמול בממשלה וקיבלנו היום החלטה”.

שר החינוך הודה לנתניהו: ”אני מודה לראש הממשלה על שנענה לבקשה שלנו והחל מהממשלה הבאה התחום יעבור לידי משרד החינוך. הנחתי את מנכ”ל המשרד שמואל אבואב על מנת לקלוט את המעונות במשרד. אחד הדגלים שהנפנו עם כניסתנו למשרד החינוך זה עניין המוגנות.

”ההגנה על הילדים צריכה להיות על כל הרצף, מגיל לידה, דרך מעון, בתי הספר היסודיים והתיכוניים. מגיל 0 עד גיל 18. אנחנו צריכים לדאוג שהילדים שלנו יהיו מוגנים בכל מובן. משרד החינוך הוא המקום המקצועי והאיכותי ביותר לפקח גם על גילאי לידה עד 3″.

ב-1 בספטמבר אמור להיכנס לתוקפו חוק הפיקוח. לפי החוק, כל פעוטון שבו מעל שבעה ילדים ייבדק שלמטפלת אין רישום פלילי, וכי הוא עומד בתקנות הבטיחות של מכבי האש.

מנכ”לית המועצה לשלום הילד אמרה כי הצהרת נתניהו חשובה, אך אסור שתסיט את תשומת הלב מהדרישה להחלת הפיקוח מיד.

“פיקוח, רישוי, אנשי חינוך עם הכשרה מתאימה, סטנדרטים ותנאי בטיחות בסיסיים צריכים להיות נחלתם של הפעוטות של היום – לא רק של הפעוטות של מחר או של עוד חמש שנים.

“בשם הפעוטות של היום צריך להבטיח: לא עוד צוותים חסרי הכשרה, לא עוד גני ילדים ומשפחתונים בתנאי בטיחות קשים, לא עוד גנים עמוסי ילדים והעדר תקינה מחייבת שתבטיח יחס הולם בין מספר מטפלות לילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות