“הצליפה, סטרה וקשרה”: אישום קשה כנגד ‘המטפלת המתעללת’

הגננת מראש העין מואשמת שתקפה 11 תינוקות ופעוטות: כיסתה ראשם בשמיכה, קשרה את ידיו של פעוט בחוט, טלטלה תינוקות, הצליפה בהם, הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא ועוד
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ט / 07.07.2019 11:08

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד כרמל מעודה, המטפלת בת ה-25 שנעצרה בחשד להתעללות בפעוטות במעון שניהלה בראש העין.

כתב האישום, המתייחס ל-11 פעוטות בגן, כולל 18 אישומים בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע.

על פי כתב האישום, מעודה היתה הבעלים והמנהלת גן משפחתון ‘בייבי לאו’ בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.

בכתב האישום תוארו המעשים הקשים שאותם ביצעה: “היא כיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות; הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה; טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים למשך מספר שעות; הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא”.

בבקשה לעצור את מעודה עד תום ההליכים נכתב: “מעשיה של המשיבה מקימים עילת מעצר… שכן קיים יסוד סביר לחשש כי המשיבה תסכן את בטחון הציבור באשר הוא, לאור ריבוי הקטינים הנפגעים, ריבוי האירועים, וההתעללות השיטתית שנחשפה בארבע מצלמות כמעט מדי יום משך תקופה לא מבוטלת של כשלושה שבועות.

״מסוכנותה של המשיבה מקבלת משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהמשיבה פגעה בתינוקות ובפעוטות רכים, חלקם ללא יכולת שפתית כלל, וחלקם בשלבים הראשוניים של ההתפתחות השפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מהוריהם, שעה שמי שאמונה על שמירת שלומם הפיזי והנפשי פוגעת בהם שוב ושוב. כמו כן, לא ניתן ליתן במשיבה אמון, היות וניצלה את אמון ההורים שהפקידו בידיה, תרתי משמע, את היקר להם מכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות