מה הסיבה שרוצים להפסיק את הטיפול הנפשי בילדה בת ה-7 שעברה התעללות?

המטפלת של הילדה שהותקפה באכזריות אמרה להורים כי קיבלה הנחיה מגורמי הרווחה ביישוב החרדי להפסיק את הטיפול • פרקליט המשפחה: "עוד לפני הסיפור הזה מדובר במשפחה דלה מאוד, על סף פת לחם, וכעת קיבלו מהלומה נוספת • הרשות המקומית: "המפגשים מתקיימים כסדרם"
יוני גרין
כ"ח סיון התשע"ט / 30.06.2019 22:10

האם הופסק הטיפול הנפשי בילדה החרדית בת ה-7 שעברה התעללות ביישוב חרדי באזור בנימין?

לפי דיווח של אפרת פורשר ב’ישראל היום’, בשבועות האחרונים הגיעה הילדה מידי יום רביעי לטיפול אצל מטפלת ביישוב בו היא מתגוררת.

אותה מטפלת היא זו שדיווחה לרשויות הרווחה כי הילדה סיפרה לה, במהלך טיפול, כי סיפרה בזמן אמת על מה שקרה לה – לילדה אחרת בת גילה, עוד לפני שעדכנה את הוריה והרבה לפני שהוגשה התלונה במשטרה.

לפי דיווח בחדשות 12, במשטרה ניסו לגבות את עדותה של החברה – עוד לפני ביטול כתב האישום של מחמוד קטוסה מדיר קדיס – , אך הוריה של הילדה הזו סירבו לאפשר לה להעיד.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, אותה מטפלת אמרה ביום רביעי האחרון להורי הילדה שעברה את התקיפה האכזרית, כי קיבלה הנחיה מגורמי הרווחה ביישוב חרדי להפסיק את הטיפול בילדה, בנימוק כי כל עוד החקירה מתנהלת – הטיפול בה מהווה “זיהום של החקירה”.

יצוין, כי הילדה החלה לקבל טיפול עוד לפני שהתיק נפתח מחדש.

ברשות המקומית בה מתגוררת משפחת הילדה מסרו בתגובה ל’ישראל היום’: “הטיפול בהתאם להוראות המשטרה וגורמי החוק האחראים לקורבנות עבירה”.

אלא שבמשטרה הגיבו: “אנו לא גורם מנחה בנוגע לטיפולים הניתנים על ידי גורמי רווחה ורשויות לקורבנות העבירה, לא במקרה הזה ולא בכלל”.

מאוחר יותר מסרו ברשות המקומית: “הטיפול בילדה ממשיך בהתאם לצרכים שלה. המפגשים הטיפוליים מתקיימים כסדרם”.

עם זאת, פגישה אחת בוטלה ועוד לא נקבעו לילדה פגישות טיפוליות אחרות.

“הטיפול החלמאי בפרשה ממשיך”

פרקליטי המשפחה, עו”ד יהודה פריד ועו”ד טל גבאי, אמרו היום על הפסקת הטיפול: “הבנו כי הטיפול החלמאי בפרשה שהחל אצל המשטרה ממשיך ללא היגיון וללא בושה מינימלית. במקום שהמדינה תחבק את הילדה, לאחר כל מה שאירע, היא למעשה נוטשת אותה. אנחנו דורשים מהמדינה ובמיוחד מגורמי הרווחה לחזור ולטפל בילדה ובמשפחתה”.

בריאיון לעודד בן עמי ב”שש עם” אמר עו”ד יהודה פריד: “עוד לפני הסיפור הזה מדובר במשפחה דלה מאוד על סף פת לחם. זו משפחה של 7 ילדים, שבה האם היא עקרת בית, והאב אברך בכולל. אני יכול להגיד שאנשים טובים פנו אליי, גם מהארץ וגם מחו”ל, וליד דלת המשפחה הונחו מתנות וצעצועים לילדה, מישהו הציע לממן לה קייטנה, אבל כמובן שהם צריכים עזרה כספית”.

פרקליט המשפחה הוסיף: “גם לפני המקרה המשפחה טופלה בידי הקהילה ועזרו לה ככל האפשר – אך היום הבעיה היא כפולה. גם האב נעדר מהכולל, וגם כרגע קיבלנו מהלומה נוספת בזה שהטיפול שממומן על ידי הרווחה נפסק”.

ממתינים לתוצאות בדיקת הדנ”א

בתוך כך, במשטרה ממתינים לתוצאות בדיקת דנ”א שנלקח בשבוע שעבר מחפצים ובגדים של הילדה, כמו גם לחוות הדעת של חוקרת הילדים אשר גבתה ממנה עדות נוספת.

כפי שדווח בשבוע שעבר בחרדים 10,  לחוקרי הימ”ר – עליהם הוטלה החקירה החדשה בפרשה – התגלה כי בבית המשפחה ישנם בגדים מהיום שבו בוצעה  התקיפה, אשר האם לא כיבסה, וכן ילקוט, ובובה שלדבריה קיבלה מהתוקף. כמו כן נלקח יומן בו כתבה על הכאב שחשה ועל הפגיעה וגם ציירה בפירוט תיאורים ממה שעבר עליה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות