“אמרו ‘עוף מפה’ והוא שלף אקדח”: צעיר ממוצא אתיופי נהרג מירי שוטר

שוטר בלבוש אזרחי ירה למוות בצעיר ממוצא איתיופי כבן 20 בקריית חיים • המשטרה: שוטר שלא היה בתפקיד ניסה להפריד בקטטה והם השליכו עליו אבנים • המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ט / 01.07.2019 00:28

שוטר בלבוש אזרחי שלא היה בתפקיד ירה הערב (ראשון) למוות בצעיר כבן 20 ממוצא אתיופי, ברחוב השיירה בשכונת קריית חיים בחיפה.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירת הירי העניקו לצעיר טיפול רפואי ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב”ם, שם למרבה הצער לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו.

חובש מגן דוד אדום גל סטבסקי סיפר: “כשהגעתי למקום ראיתי את הפצוע שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקתי לו טיפול רפואי מיידי שכלל עיסויים ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבית החולים רמב”ם בניידת טיפול נמרץ של מד”א שהגיעה למקום תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי”.

ממשטרת ישראל נמסר, כי  בבדיקה ראשונית של נסיבות האירוע עולה, כי שוטר שלא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך למקום, הבחין בקטטה בין מספר צעירים וניסה להפריד בין הצדדים.

בשלב מסוים, לאחר שהזדהה כשוטר, החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. השוטר, שלטענתו חש בסכנת חיים, ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות. הצעיר שנפצע מהירי פונה במצב קשה למרכז רפואי רמב”ם ובהמשך נקבע מותו בבית החולים.

השוטר נחבל מספר חבלות בפלג גופו העליון ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת האירוע.

אביו של אחד המעורבים בתקרית סיפר ל’כאן חדשות’: “הבן שלי היה עם עוד שלושה חברים. אחד השוטרים או מתנדב, מישהו עם נשק, שאל אותם מה אתם עושים פה? הם אמרו לו עוף מפה. הוא שלף אקדח ואמר להם תוציאו כל מה שיש לכם בכיסים. הוא הוציא את האקדח וכיוון על הבן שלי. מה שקרה – הוא התכופף מתחת לאוטו. הוא לא פגע בבן שלי אלא באחד הילדים האחרים. כולם יודעים מה קרה אחר כך”.

סמי ברוכה, מנהל מרכז הנוער של הצעיר שנורה, אמר לחדשות 13: “זה אירוע קשה, מדובר בנער שגידלתי מגיל 10. אין לי מילים איך לתאר את הכאב. הנערים פה המומים ומפוחדים, אני מקווה שיחקרו את המקרה הזה כמו שצריך, לא יכול להיות שבקלות כזו יורים בנער”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע זעזוע עמוק וצער רב על המקרה: “אירוע בו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר הינו קשה וחמור ויש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים”.

לדבריו, הוא מצפה מהמחלקה לחקירות שוטרים וממשרד המשפטים לנהל את החקירה ולהגיע למסקנות בקשר לפרטי האירוע הקשה במהירות ובשקיפות מלאה לציבור.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות