ב’פיס’ נבהלו מבריחת אלפי מנויים: יבוטל הפרס לסרט על לאה צמל?

דירקטוריון מפעל הפיס הודיע כי יפסיק את מימון הפרס ליוצרי הסרט על עורכת הדין לאה צמל - שייצגה מחבלים רוצחים • משפחות שכולות: "ביטול של אלפי מינויי פיס הוביל ככל הנראה להחלטה. זהו ניצחון השפיות וניצחון ההגיון הבריא"
אריה ריבקינד
כ"ד סיון התשע"ט / 27.06.2019 12:25

בעקבות מחאת משפחות שכולות: דירקטוריון מפעל הפיס החליט להפסיק את מימון הפרס לסרט הזוכה בפסטיבל ‘דוק אביב’ – ‘לאה צמל-עו”ד’, המספר את סיפורה של עורכת הדין שייצגה מחבלים רוצחים.

ממפעל הפיס נמסר כי נושא הזכייה לסרט הנוכחי ייבחן באמצעות ייעוץ משפטי.

“דירקטוריון מפעל הפיס קיבל החלטה להמשיך ולחזק את תקציב האמנות והתרבות לטובת הרשויות המקומיות”, נמסר ממפעל הפיס. “בנוסף, הוחלט להפסיק את מימון הפרס לסרט הזוכה בפסטיבל ‘דוק אביב’ בעתיד, ולבחון את נושא הזכייה הנוכחית באמצעות ייעוץ משפטי”.

פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת ‘אם תרצו’ הגיב להחלטה. “אנו מברכים את מפעל הפיס על החלטתם הנכונה. חבל שהנהלת הארגון לא השכילה למנוע מלכתחילה את הענקת הפרס ליוצרים שמציגים את דמותה של מי אשר מגנה יום יום ושעה ושעה על הרעים שבאויבי ישראל”.

הם הוסיפו: “ביטול של אלפי מינויי פיס הוביל ככל הנראה להחלטה. זהו ניצחון השפיות וניצחון ההגיון הבריא”.

מוקדם יותר השבוע פנתה ח”כ אתי עטיה למפעל הפיס בבקשה לבחון בשנית את המענק הכספי שניתן ליוצרי הסרט.

במכתב ששלחה כתבה: “אני מצטרפת בזאת לקריאתן של המשפחות השכולות בדבר עצירת המענק, מטעמכם, אותו אמורים לקבל יוצרי הסרט, בגובה של 150 אלף שקלים”.

לדברי עטיה, הענקת הפרס היא ”תקיעת אצבע בעיניהן האדומות מבכי של המשפחות השכולות, שאינן יודעות מנוח סביב ההתעסקות במות יקיריהן ויקירותיהן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות