הפרקליטות חזרה מהאישום: “אין סיכוי סביר להרשעה של קטוסה”

תפנית דרמטית: הפרקליט הצבאי הראשי החליט לחזור מהאישום נגד מחמוד קטוסה בגין תקיפת הילדה בת ה-7 • הנאשם שוחרר -החקירה נגדו תימשך‎ • צביקה גולובנציץ', תושב היישוב החרדי: "אמרנו מהיום הראשון שלא יכול להיות שהוא עשה את זה" • אחיו של קטוסה: יצאנו מהמוות לחיים
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ט / 25.06.2019 10:29

הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, הודיע הבוקר (שלישי) על חזרה מכתב האישום, ושחרור ממעצר של מחמוד קטוסה, תושב הכפר דיר קדיס, שנאשם בתקיפה של הילדה החרדית בת ה-7.

• הפרסום הראשון בחרדים 10 על הקשיים בתיקהאם המשטרה עצרה ערבי חף מפשע? סימני השאלה בפרשה

הפרקליט הצבאי הראשי כתב: “לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה, החליט הפצ”ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי ‘סיכוי סביר להרשעה’. על כן, לפי הוראות הדין, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי, ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את קטוסה ממעצר”.

בהודעה נאמר עוד: “כפי שיפורט בהמשך, חקירת המשטרה תימשך ביתר שאת, הן ביחס לקטוסה והן בכיוונים נוספים, מתוך מטרה למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת. ככל שיעלו בחקירה ראיות המבססות הגשת כתב אישום חדש, נגד קטוסה או נגד אחרים, כך ייעשה.

“בהודעה זו לא ניתן לפרוס את מלוא התמונה העובדתית העולה מתיק החקירה, ואת מכלול הטעמים הניצבים בבסיס החלטת הפצ”ר להפסיק את ההליך הפלילי. זאת, משום שכאמור חקירת משטרת ישראל את החשדות עודנה נמשכת, ופירוט רחב יותר של הדברים עלול לשבש את החקירה המתנהלת ולפגוע בבירור האמת”.

גם בשלב זה, קטוסה נחשב לחשוד היחיד, אבל החקירה תימשך גם בכיוונים אחרים כדי לגבש כתב אישום חדש על פי הממצאים שייאספו. לא מן הנמנע שכתב האישום החדש שיגובש יהיה נגד מחמוד קטוסה או נגד חשוד אחר שיימצא.

בנוסף נכתב בהודעה כי אתמול עדכנה המשפחה כי ברשותה ראיות נוספות שנמסרו למשטרה. הן נשלחו לבדיקת מעבדה ונערכו פעולות חקירה נוספות, אך בשלב זה הן עדיין לא מחזקות את התשתית הראייתית.

אפק הוסיף בהחלטתו: “בשורה התחתונה, לאחר בחינת חומר הראיות בתיק, השלמות החקירה שבוצעו, וניתוח פעולות החקירה שעוד נכון לבצע, סבר הפצ”ר כי לא התגבש בתיק, לעת הזו, סיכוי סביר להרשעת קטוסה. על כן, החליט הפצ”ר לחזור מכתב האישום ולאפשר למשטרת ישראל להמשיך ולהשלים את החקירה”.

עוד סיכמו הפרקליטות והצבאית והמשטרה: “לאחר סיום החקירה, ובמועד הראשון שיאפשר זאת, ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם”.

עו”ד נאשף דרוויש, המייצג את קטוסה, אמר בריאיון לדב גיל-הר בכאן רשת ב: “אמרתי את הדברים מהיום הראשון, אני מאוד שמח שההחלטה הנכונה התקבלה. אני מאוד מצטער שההחלטה התקבלה מאוחר. אני רק חייב להגיד שאני לא נמצא בהרגשה שהוא השתחרר בגלל איזה קושי ראייתי, אני נמצא בהרגשה שחף מפשע שוחרר לאחר כמעט חודשיים ימים”.

עו”ד נאשף דרוויש. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשיחה עם חדשות 12 אמר עו”ד נאשף דרוויש: “מחמוד לא קשור לזה בשום צורה ובשום אופן כמו שאמרתי. עבדנו מאוד קשה כל השבוע הזה. אני שמח שהאנשים הנכונים הגיעו למסקנה הנכונה. אי אפשר לסמוך על הדברים שנאמרים על ידי גורמים כאלה ואחרים, כל דבר שאני אמרתי הסתבר כנכון – וכל מה שהם אמרו הסתבר כשטויות”.

ואיך התבשר על ההחלטה הדרמטית מי שעד הבוקר נחשב לנאשם בתיק? מתברר שהוא ככל הנראה שמע עליה מהתקשורת: “מחמוד חשוף בכלא לתכנים חדשותיים, הוא יודע מה קורה. אני מניח שהוא שמע את זה מכלי התקשורת”, אמר עו”ד דרוויש.

עו”ד מונדר אבו אחמד, פרקליט נוסף שמייצג את קטוסה, אמר בשיחה עם חדשות 12: “הוא פשוט האדם הלא נכון. הצדק יצא לאור. היינו בטוחים שהלקוח שלנו חף מפשע. כל החומר שהוצג בבית המשפט, בפני השופט, לא מצדיק תשאול בכלל. המשטרה עלתה על העץ וניסתה לקשור את מחמוד קטוסה לכל ראיה שנמצאה – זו הסיבה שחזרו בהם מכתב האישום”.

“המשטרה לא ישנה ב-12 הימים שחלפו מאז ההחלטה על המשך החקירה”, הוסיף אבו אחמד. “אנחנו מזדהים עם הילדה ומשפחתה ומבינים מה זה ילדה שעוברת מקרה כזה חמור”.

בריאיון לגלי צה”ל הוסיף: “השלב הבא יהיה לתבוע את המדינה על 55 ימי מעצר שווא”. על ההתנהלות בחקירה אמר: “הילדה מלכתחילה הצביעה על מחמוד מפני שהוא דמות מוכרת בבית הספר, בחקירת ילדים הילד צריך לרצות את החוקר”.

צביקה גולובנציץ’, תושב היישוב החרדי וחברו של מחמוד קטוסה – ומי שעמד מאחורי האליבי שלו – אמר לכאן 11 אחרי ביטול כתב האישום: “אמרנו מהיום הראשון שלא יכול להיות שהוא עשה את זה, אף אדם ביישוב לא האמין בכך. אני בעד שיבדקו ויחקרו. אנחנו לא רוצים שיסתובב חופשי בן אדם שחשוד בכאלה מעשים”.

אחיו של מחמוד קטוסה, אנואר, אמר בריאיון לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב: “יצאנו מהמוות לחיים. אף אחד לא יודע איך החיים שלנו היום בימים האלה. אנחנו קודם אמרנו שמחמוד לא עשה כלום, אף אחד לא שמע אותנו, אמרנו את זה למשטרה וגם לבית המשפט ולכל העולם. מי שעשה את זה הוא מסתתר אולי במודיעין עילית ואולי נשמע אחרי שבוע או שבועיים דבר כזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גולבנציץ מעסיק ישירות את קטוסה
    25/06/2019 11:54
    איילה
  1. לידיעת הציבור שלא מכיר…
    רוב תושבי העיר יודעים שזה קטוסה אבל אין להם מה לעשות. חוסר אונים.